PC start niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Verry

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2008
Goedeavond ;)

Ik heb een probleempje met een pc, ik heb net alles in elkaar gezet en me pc start niet.

Nou zit er bij de voeding (Cooler Master Real Power 620w) 3 vaste kabels de 24-pin's kabel voor het moederbord, dan nog een 8-pin en dan nog een 4-pin.
Op de Gigabyte UD3R moederbord kan ik geen header vinden waar die in moet.

Verder is het me ook een raadsel waar die kabels van de CM 690 in moeten. Bij de Asus moederborden was dat altijd vrij duidelijk maar dit is me echt een raadsel.

Alsvast bedankt voor een ieder zijn hulp ;)

EDIT: Ik denk dat het bij de LED-Connectors van de CM690 ligt, ik heb ze nog niet in de juiste manier erin gehad, weet iemand hoe die dingen in de Gigabyte UD3R gaan? en de 1394?

Laatst bewerkt:
Goedenavond,

Ik zie in je manual dat je een 8 polige atx contact hebt

Laatst bewerkt:
Die 4 pins aansluiting moet op je moederbord in de buurt van je processor. (Vaak vlak ernaast)
Die 24pins aansluiting heb je toch wel gevonden hopelijk? :p

Die 'losse pinnetjes' van je kast moeten ook op je moederbord (als je processor linksboven zit, zitten die pinnetjes vaak rechtsonder). In je handleiding van je moederbord staat waarschijnlijk een plattegrond waar op staat waar de aansluitingen in moeten. Zeer waarschijnlijk staat het ook in het klein op het moederbord zelf geprint.

Laatst bewerkt:
Die 8 pins aansluiting kan je waarschijnlijk 2pinnetjes vanaf schuiven -> externe videokaart voeding.
Die 4 pins aansluiting moet op je moederbord in de buurt van je processor. (Vaak vlak ernaast)
Die 24pins aansluiting heb je toch wel gevonden hopelijk? :p

Die 'losse pinnetjes' van je kast moeten ook op je moederbord (als je processor linksboven zit, zitten die pinnetjes vaak rechtsonder). In je handleiding van je moederbord staat waarschijnlijk een plattegrond waar op staat waar de aansluitingen in moeten. Zeer waarschijnlijk staat het ook in het klein op het moederbord zelf geprint.

Op het moederbord zelf zit uitsluitend 2 headers voor stroom. de 24-pins en de 8 pins.
Die heb ik allebei van stroom voorzien alleen die 4-pins van de voeding hangt een beetje nutteloos rond.

Die losse pinnetjes heb ik inderdaad opgezocht in de manual maar ik werd er totaal niets wijzer van..

Goedenavond,

Ik zie in je manual dat je een 8 polige atx contact hebt is het misschien mogelijk om de 4 en 12 polige daarin te zetten aansluiting zit achter de back plate aansluitingen geeft de gebruiksaanwijzing daar geen uitleg over

Ik snap niet echt wat je bedoelt. :$

Hoi

Klopt ik begrijp me eigen ook niet ik zag in je manual atx 12 v 2 x en met mijn stomme kop zag ik dat dus voor 12 polig aan maar het is maar een acht en die heb je al aangesloten.
Met welke pennetjes heb je nu moeite met aan/uit knop etc. ?

Let bij die pinnetjes ook op de - en de +!
Dan moet het goedkomen :)
SW zijn de switches
dus pwr sw is de aan/uitknop etc.

Ik heb weer eens nodeloos aan de alarmbel getrokken terwijl de kennis gewoon voor hand lag...

Het waren gewoon de LED kabeltjes die ik op kleur erin stak. ik heb ze met behulp van de handleiding weer goed gekregen en de pc loopt als een zonnetje! :thumb:

Sorry voor eventueel ongemak, maar toch bedankt :o

Verry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan