PC start niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tettero

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2002
Goedemiddag computer techneuten
Ik weet niet of ik in de juiste rubriek zit maar doe een poging
Mijn pc heeft de geest gegeven. Een kennis had nog een Fujitsu Esprimo P 5905 op zolder staan en heeft deze aan mij gegeven inclusief de Recovery CD-rom.
Het knoopbatterijtje op het moederbord ontbrak.
Ik heb een nieuw batterijtje geplaatst en de PC gestart.
Het lampje van de CD speler gaat knipperen en draait, maar na een aantal seconden gaat deze uit en gebeurt er niets.
Ik heb geprobeerd om de PC op te starten met de Recovery CD en met een Windows XP CD.
Maar steeds het zelfde de CD speler gaat knipperen maar gaat na een aantal seconden uit.
Bij alles wat ik doe vertoond het beeldscherm geen enkele activiteit, het blijft volledig zwart
Wat kan er aan de hand zijn en kan ik dat zelf verhelpen of moet hier een professionel aan te pas komen.
met vriendelijke groet
Nico

Kan je wel in Bios?
Of totaal geen beeld?

Geheugen zit er goed in? Haal het geheugen er anders eens even uit en steek het terug?

Losse videokaart?
Ook niks bijzonders te zien?

Cables monitor goed aangesloten? Geen pinnetjes verbogen?

Bedankt voor uw reactie.
Ik heb totaal geen beeld, het beeldscherm blijft zwart,dus heb geen enkele mogelijkheid om maar ergens in te komen
Ik heb alle stekkers inclusief geheugen los gehad en opnieuw bevestigd
Er zit geen losse videokaart in

je kan probeeren of hij via losse videokaart het wel doet (als je die nog een hebt liggen)

Opstarten met alleen de CPU, systeemspeaker en uiteraard de voeding, biosbeeps?

Hallo Lange Pier
Je moet mij niet kwalijk nemen maar de termen CPU,systeemspeaker en biosbeep zeggen mij niets
Wil je zo vriendelijk zijn om dit in voor mij begrijpenlijke taal uit te leggen hoe ik moet handelen en wat ik moet doen om jouw mogelijke oplossing te doen.
Sorry ik ben redelijk technisch ( automonteur )maar de computertaal ben ik niet machtig
Bij voorbaat dank
vriendelijke groet
Nico

Het biosbatterijtje zit er ook goed in ( niet omgedraaid)?

Hallo Lange Pier
Je moet mij niet kwalijk nemen maar de termen CPU,systeemspeaker en biosbeep zeggen mij niets
Wil je zo vriendelijk zijn om dit in voor mij begrijpenlijke taal uit te leggen hoe ik moet handelen en wat ik moet doen om jouw mogelijke oplossing te doen.
Sorry ik ben redelijk technisch ( automonteur )maar de computertaal ben ik niet machtig
Bij voorbaat dank
vriendelijke groet
Nico
Heeft weinig met computertaal te maken maar ook met techniek.:)
CPU=processor, zit ook in een auto overigens.
Systeemspeaker= speaker in de kast aangesloten op het moederbord of een buzzer die al op het moederbord zit, anders kun je geen biosbeeps horen, dat is zo'n beep als je een PC start maar dan meerdere als het moederbord goed is maar zonder verder iets erin dan de CPU en eraan anders dan de voeding.

Bedankt. Uitleg is mij duidelijk
Ik hoor alleen het klikje van de aan/uit schakelaar van de PC
Verder geen enkel geluid alleen het zoemen van de CD speler een paar seconden
En het beeldscherm blijft totaal zwart, hierop ook geen enkele beweging
mvg Nico

Tja, dan heb je er nog steeds dingen in en aanhangen en doe je niets met de vragen.

Breng hem naar een PC winkel.

Bedankt voor jullie adviezen, ik zal de PC even laten bekijken in een PC winkel en als het de moeite is hem laten repareren.
mvg Nico

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan