PC start ook niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

daanv

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2009
Hallo
Ik heb een medion pc van ongeveer 4 jaar oud. Een maand geleden viel deze spontaan uit, als ik de stekker er opnieuw instak ging de ventilator van de koeling 1 seconde draaien en vervolgens niks meer, heel de computer dood. Het gekke is dat deze de dag erop weer als het zonnetje liep en er niks mis was met de pc.
Nou gebeurde dit gisteren weer, maar dit keer krijg ik de pc niet meer aan de praat. Wel draait de ventilator van de koeling ongeveer 1 sec precies zoals een maand geleden.
Het lijkt mij dat de voeding kapot was, ik heb al diverse forums doorgenomen maar dit probleem is toch weer net even anders. Ik las namelijk ook ergens dat het moederbord kapot kon zijn (lijkt me sterk in dit geval)

Is het verstandig een nieuwe voeding te kopen (merk: FSP400-60mdn) en zo ja, moet ik dan gewoon dezelfde kopen of is het verstandig een voeding aan te schaffen die kwalitatief beter is.
Alvast bedankt
Daan

Even een voeding lenen van iemand, en die aansluiten.. als tie het dan nog steeds niet doet, ligt het denk ik aan je moederbord.

pc werkt nou weer goed. Hopelijk weer voor lang. Kan ik er nou op geen enkele manier achter komen of het de voeding of het moederbord is? want ik kan zo 123 geen voeding van iemand lenen.
Bedankt voor de reactie
Daan

Nogmaals een update van situatie
Ik heb een oude 300w voeding gebruikt om te kijken of de pc het doet, helaas was de aansluiting voor de harde schijf verouderd maar ondanks dat startte de pc goed op. Toen ging ik de stekkers van de huidige voeding eens nalopen en zag dat de 24pins connector 1 bruin pinnetje had. Zou dit de oorzaak kunnen zijn van het storen en soms plotseling uitvallen van mijn pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan