pc start op maar beeld niet aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvham

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2003
Hallo,

Ik heb een lastig probleem. Mijn monitor gaat niet aan bij het opstarten van de pc.

Ik zal eerst vertellen welke hardware ik erin heb zitten

ASUS P5gd1 pro mobe
P4 3.4 Ghz
1gb ram
Zalman CPU koeler
ATI 256MB Pci Express

Waar het misschien aan kan liggen is dat de stekker van de koeler op de powerfan zit omdat de cpu fan 4 pins aansluitingen heeft en de koeler 3 dit vind ik wel jammer. De bios geeft een foutmelding cpu fan error. Maar dit disable je in de bios en dan roept ie niets meer. Nou denk je hij heeft gewoon beeld maar ik krijg pas beeld na het 4 a 5 aan en uitzetten van de pc. Soms merk ik dat mijn pc gewoon opstart en de hdd hoor opstarten. Maar dan zie ik niks. Ook heb ik af en toe dat ik dat kast speakertje niet hoor want dan weet ik zeker dat ie t niet doet. Ik moet eerst piep horen en dan doet ie t.

Misschien andere voeding? Zit nu een macron 400w in.

Gr Dave

Hallo ik heb misschien iets belangrijks gevonden!

Bij het aanzetten van de pc als ik een piepje hoor krijg ik beeld als ik geen piepje hoor geen beeld maar! de pc gaat wel opstarten. Ik kan deze namelijk via ctrl alt del 'blind'uitzetten. De pc gaat dan braaf weer uit op de normale manier.

Rara wat is dit???

denk dat je eens een andere videokaart moet proberen

ander beeldscherm zal denk ik niets uitmaken
aangezien die hetwel doet als je een piep krijgt zoals normaal
verder zou je nog kunnen kijken of alles stof vrij is

aangezien hij wel gewoon opstart is er voor de rest geen probleem
ergens mee het is alleen dat je scherm niet aangaat

Heb ooit weleens gehoord dat je moederbord een slechte initialisatie kan hebben. Dan heeft ie bij het aanzetten een probleem met vooral beeldweergave, of zoek ik t nu te ver. Voeding is toch ook belangrijk bij zoiets? Is een systeem van nog geen maand oud! Heeft t probleem vanaf begin. Videokaart nu al defect? Of gewoon dikke pech?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan