PC start op, maar doet verder niks

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gammo

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2006
Hallo,

Ik heb een HP XW4600 computer,
deze is begin deze week geinstalleerd met windows xp. alles werkte goed.
Ik heb alle drivers geinstalleerd. Nu is de computer uit elkaar gehaald omdat er een
schroefje uitgeboord moest worden aangezien die afgebroken was.

Nadat alles er uit is gehaald (moederbord, videokaart, alle kabels los etc..
is deze pc weer opnieuw in elkaar gezet. (moederbord er in, processor koeler er op. alle fans, sata, voedings kabels aangesloten, 100% zeker dat alles zit waar het hoort te zitten)

als ik nu de aan knop van de pc in druk gaan de fans eerst een 5 sec draaien. dan houd opeens alles er mee op (pc schakeld zichzelf 2 sec uit) dan start hij zichzelf weer op en gaan de fans gedurende 5-10 sec weer normaal draaien en daarna gaan alle fans in de computer op de volle 100% draaien. Ik krijg geen beeld en het lampje van de harde schijf aan de voorkant gaat ook niet branden of knipperen, iemand enig idee waar het probleem zou kunnen liggen? er volgen ook geen biepjes tenzij ik de voeding van de videokaart (8800GT) er uit haal, dan is het één langtonige piep (zonder pauzes ertussen)

Groet Erwin

Het is wellicht een erg open deur intrappen, maar als een goed werkende pc uit -en in elkaar wordt gezet en deze werkt dan niet meer (én geen beepcode) dan zijn er m.i. wellicht maar twee opties:

1. er is tijdens de demontage of assemblage sluiting veroorzaakt waardoor het mobo (gedeeltelijk) is overleden of,
2. (en da's de open deur) er is toch iets niet goed aangesloten of er is tijdens het aansluiten een kabelbreuk ontstaan.

Aangezien jij ervan overtuigd bent dat alles goed is aangesloten, houd je alleen mogelijk de kabelbreuk en / of de mobo optie over.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan