pc start op, maar scherm springt niet aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

luuk2512

Verenigingslid
Lid geworden
16 jan 2001
Berichten
2.093
Hallo,
De pc van mijn dochter heeft de geest gegeven.
Wat was/is het geval.
Het ding is aangesloten op een stekkerdoos met zo'n rood lampje/schakelaar erop.
Ze kwam beneden met de mededeling dat haar pc het niet meer deed. Dus ik naar boven en daar bleek dat die schakelaar op die stekkerdoos op nul stond ipv op één.
De schakelaar op 1 gezet en toen hoorde ik een plof vanuit de pc. (zonder dat ik de pc aanzette)
De voeding vervangen, maar nu start de pc wel op maar er komt geen beeld.
Ook geen bios beepjes hoor ik.
De videokaart vervangen maar zonder resultaat.
Kan het zijn dat het mobo ook stuk is gegaan, nadat ik die rode schakelaar heb omgezet?
Zo ja? Kan een pc zo'n knal krijgen dat hij stuk gaat (moederbord en voeding) doordat ik die rode schakelaar omzet?
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
De pc van mijn dochter heeft de geest gegeven.
Wat was/is het geval.
Het ding is aangesloten op een stekkerdoos met zo'n rood lampje/schakelaar erop.
Ze kwam beneden met de mededeling dat haar pc het niet meer deed. Dus ik naar boven en daar bleek dat die schakelaar op die stekkerdoos op nul stond ipv op één.
De schakelaar op 1 gezet en toen hoorde ik een plof vanuit de pc. (zonder dat ik de pc aanzette)
De voeding vervangen, maar nu start de pc wel op maar er komt geen beeld.
Ook geen bios beepjes hoor ik.
De videokaart vervangen maar zonder resultaat.
Kan het zijn dat het mobo ook stuk is gegaan, nadat ik die rode schakelaar heb omgezet?
Zo ja? Kan een pc zo'n knal krijgen dat hij stuk gaat (moederbord en voeding) doordat ik die rode schakelaar omzet?

Normaal hoort hij dat niet te doen,
Maar ja wat is normaal..

Het kan wezen dat het hele boeltje is opgeblazen... stond toevallig bij die oude voeding de schakelaar bij de voeding niet op 230 of 220 volt? maar op 115 volt.. want dan kan je de pc wel vergeten..

Maar als je de videokaart vervangt geeft hij nog geen beeld en je hoort hem wel opstarten is het moederbordje ook niet kapot anders zou die helemaal niets meer doen.. als je hem op onboard vga zet dan?
Want het kan wezen dat hij nog niet de nieuwe videokaart vind omdat je hem nog niet heb geinstalleerd.. zou mischien een optie wezen.. laat het even weten !
 
Hallo,
De "oude"voeding was zo nieuw dat daar die optie van de voltages niet meer opzit.
VGA onboard is geen optie want die zit niet op het mobo.

Waar ik me over verbaas is dat het mobo geen enkele beep meer afgeeft.
Normaal bij opstarten 1 keer.
Met geheugen eruit en met videokaart eruit ook geen enkele beep.

Ook nog geprobeerd met de xp cdrom erin en opstarten van die cdrom.
Ook dan komt er niet in beeld of ik wil opstarten van cdrom.
Niet met de oude en nieuwe videokaart.
Andere tft er aangezet en ook dan blijft lampje van de tft knipperen en dus geen beeld.
 
Hallo,
De "oude"voeding was zo nieuw dat daar die optie van de voltages niet meer opzit.
VGA onboard is geen optie want die zit niet op het mobo.

Waar ik me over verbaas is dat het mobo geen enkele beep meer afgeeft.
Normaal bij opstarten 1 keer.
Met geheugen eruit en met videokaart eruit ook geen enkele beep.

Ook nog geprobeerd met de xp cdrom erin en opstarten van die cdrom.
Ook dan komt er niet in beeld of ik wil opstarten van cdrom.
Niet met de oude en nieuwe videokaart.
Andere tft er aangezet en ook dan blijft lampje van de tft knipperen en dus geen beeld.

nadat je bijna alles hebt geprobeerd zou ik gewoon een nieuw moederbord kopen, dit lijkt mij duidelijk dat het moederbord kapot is..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan