pc start op met melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harleytjuh

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2009
als ik mijn pc op start komt er eerst een beeld van het merk van me beeldscherm en daarna een vaag beeld met allemaal cijfers enz. gewoon normaal maar als dan het beeld hoort te komen van windows laden dan komt er een melding, ongeveer dit: windows kan niet worden op gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of verwijderd: \windows\system32\config\systeem

u kunt dit bestand proberen te repareren door de cd met installatie bestanden en dan op R in het eerste scherm te drukken.

weet iemand wat ik nu precies moet doen met die cd en om in dat ''eerste scherm'' te komen?
alvast bedankt:)

Laatst bewerkt:
Hallo,

Als ik het goed begrijp is je vraag hoe je moet opstarten met de CD?
Om dan op R te kunnen drukken?

Je moet de CD erin doen, opnieuw opstarten en dan het boot menu opstarten.
Bij mijn PC is dat door aan het begin van het opstarten op Esc te drukken, maar als het goed is staat het er wel welke knop het bij jou is.
Dan moet je daar aangeven dat je wil opstarten met CD, en dan kun je op R drukken :p

Succes.

waar komt dat dan precies te staan op welke knop je moet drukken? en is dat alleen als de cd er in zit?

Hoi...

Opstarten(aanpassen in je bios) van de XP-SP2/3 CD, kiezen voor R(epareren), de herstelconsole gebruiken (http://support.microsoft.com/kb/307654/nl , scroll naar: de herstelconsole gebruiken).

Trommel achter de prompt: chkdsk /r en klik op enter.

Als dit proces klaar is trommel je: fixboot weer: enter.

Dan: exit

er worden hier een paar dingen neergeschreven die miss erg verwarrend zijn want volgens mij heeft deze gebruiker niet veel verstand van de PC. Tussen aanhalingstekens neerzetten dat iemand iets in de bios moet aanpassen terwijl die miss niet eens weet wat de bios is,vind ik uitgaand van het verkeerde. Mocht hij/zij in de bios komen omdat ie weet hoe dat moet kan ie alsnog de hele computer verprutsen als ie niet weet wat ie doet. Dit wordt ook niet verder uitgelicht. Ik vind dit behoorlijk rap neergezet denkende dat deze persoon er meer van weet. Uit deze persoon's 2e reactie maak ik al op dat hij/zij niet eens weet dat hij/zij de CD er voor het opstarten al in moet hebben dus, hij/zij heeft er geen verstand van.

Ik zal proberen het in duidelijke stappen neer te zetten er van uitgaande dat de meeste PCs zo onderhand de optie starten vanaf de CD toch wel standard aan hebben staan, dus geen bios aanpassingen.

stap 1. Stop de CD rom van windows XP erin (of VISTA of Win 7, wat u ook maar heeft.)

Stap 2. Start de computer opnieuw op (u krijgt de CD er vast niet in voordat ie doorgelopen is dus vandaar opnieuw opstarten)

Stap 3. U krijgt nu een menu keuze met de vraag de PC gewoon op te starten of vanaf CD rom. Kies de optie vanaf CD rom starten.

Daarna start de windows setup van CD op, als het goed is krijgt u nu een scherm met de melding wat u wilt doen. Als u de info leest zult u zien dat toets R staat voor een herstel doen van windows.

Dit zou moeten werken. Succes

Laatst bewerkt:
Ik geef toe dat het idd snel neergezet is.Daarbij als er vragen zouden zijn dan komt de ts daar ook mee.En dan ben ik niet de beroerdste om daar verder op door te gaan en alle hulp te bieden die in dat geval nodig zou zijn.;)

In jou verhaal ga je uit van het feit dat de opstarvolgorde al goed zou zijn.Mocht dat niet het geval zijn dat hier een uitleg voor de TS om dat wel te doen.Met plaatjes en al en ook geldend voor xp.
Dit moet wel gebeuren om te voorkomen dat de ts zodadelijk 2 keer en OS heeft staan:D

Nou, ik hoop niet dat de vragensteller 2x een OS erop krijgt. Lijkt mij niet dat dat gebeurd omdat we steeds over toets R hebben, maar idd ook dat weet je maar nooit. Maar die link naar de bios aanpassing ziet er goed uit. Dat kan dan hopelijk ook niet meer fout gaan hehe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan