PC start op, valt uit, start op, valt uit etc.......

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chrisjuh123

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2007
Berichten
76
Hey

Ik heb sinds vandaag eindelijk mijn PC af!:thumb:
Het volgende zit erin:

MSI P35 Neo Combo moederboard
2 GB RAM @400MHz
XFX Geforce 8600GT 256MB
Intel Pentium 4 HT Extreme Edition @3.0GHz
Asus A 45GA Powersupply 450W voeding

Nu is het zo, Alles zit keurig netjes aangesloten in de kast. Voedingkabels etc, alles past.
Maar! Als ik de PC aanzet start ie op, nog geen 7 seconden later (Bios heb ik nog niet gezien!) valt ie uit en na twee seconden start ie weer op om het hele proces weer te herhalen. Wat kan hier de oorzaak zijn? Zelf heb ik het idee dat elke kabel prima op z'n plaats zit en dat alle NODIGE kabels aangesloten zijn.

Ik heb slechts 1 mogelijk (misschien wel totaal zinloos) aanknopingspunt: Mijn Power LED heeft een 3 pins aansluting, terwijl mijn moederboard er maar 2 heeft.

Alvast bedankt voor de hulp!
Groeten Chris
 
Na 7 seconden nog geen bios te zien? Dat is niet normaal.

Dan denk ik dat er om te beginnen iets mis is met je grafische kaart of beeldscherm want je zou je biosscherm al wel moeten kunnen zien.
 
heb je een lcd poster of post ledjes op dat bord?
zo ja dan staat daar wel een reden op waarom die niet start.
heb je ook al ge probeerd om de bios ff schoon t emaken door middel van de jumper.
soms helpt dit ook wel eens.
 
Even vanaf 0 beginnen, alles eruithalen, geheugen, grafische kaart en andere kaarten die er eventueel inzitten. Harde schijven afkoppelen.

Starten en kijken wat er gebeurt. Blijft alles up en running dan 1 geheugenbankje toevoegen en opstarten. Blijft alles werken dan het volgende bankje erbij.

En zo steeds wat meer tot het probleem zich weer voordoet.

Succes
Ron
 
heb je een lcd poster of post ledjes op dat bord?
zo ja dan staat daar wel een reden op waarom die niet start.
heb je ook al ge probeerd om de bios ff schoon t emaken door middel van de jumper.
soms helpt dit ook wel eens.

Wat bedoel je precies met de dikgedrukte zin?

Verder zit de beeldschermkabel bij mn grafische kaart ook goed erin. Ik maak vanmiddag wel een filmpje. Misschien heldert dat de boel op.

EDIT: Bedankt Ron, ik ga het proberen :)
 
Vraag is opgelost. Cardreader bleek defect.

Iedereen bedankt!
Chris
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan