pc start opar na 4/5 sec valt weer stil

Status
Niet open voor verdere reacties.

boutenluc

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2015
pc start op maar na 4/5 sec valt hij opnieuw stil, dat doet hij iedere keer opnieuw. Heb voeding gecontroleerd en is ok, CPU koeling uitgehaald gereinigd en met nieuwe lijm terug aan gebracht niets helpt.
Is er iemand die daar raad mee heeft?
Vriendelijke groeten vanwege
Bouten Luc

Hoe heb je de voeding gecontroleerd? Heb je ook een andere voeding geprobeerd?

Is er wat voorgevallen en dat je sindsdien de problemen hebt?

Ik heb een verbinding gemaakt tussen groene draad en een zwarte draad die uit de voeding kwam en de ventilator bleef draaien, zo hebben ze me uitgelegd om na te kijken of voeding niet defect was. maar een week of twee ook hetzelfde probleem gehad en een dag of twee gewacht en dan terug normaal gewerkt tot gisteren.

Door die draden kort te sluiten kan je niet uitsluiten of dat de voeding ook naar behoren werkt. Ken je iemand waarvan je een voeding tijdelijk kan lenen om te testen?

voeding

bij mijn moeder staat nog een oude computer zou de voeding morgen kunnen uithalen maar denk dat hij lichter is hier 420 watt.
Is dit een probleem?

Dat is enkel een probleem als je teveel er op aan sluit (zoals een zware videokaart ofzo).

is reeds een nieuwe voeding gestoken geweest door een handelaar en ja heb verleden jaar een nieuwe en zwaarder video kaart gestoken

CPU koeling uitgehaald gereinigd en met nieuwe lijm terug aan gebracht niets helpt.
Ik hoop dat je "koelpasta" hebt gebruikt i.p.v. lijm. :P
Draait de ventilator bovenop de koeling wel?
Meestal duidt je probleem op overhitting van je CPU dus ik zou zeker eens controleren of je CPU-fan wel meedraait.
Laat je pc open aan een kant en kijk of die fan meedraait als je opstart.
Wat was de aanleiding van je probleem? Heb je de pc schoongemaakt?

Laatst bewerkt:
stop 4 a 5 sec

Heb pc maar gereinigd nadat het probleem voorkwam en heb koeling gereinigd met articlean en gelijmd met aric silver5 en alle ventilatoren draaien.
Ik ben ook beschermd tegen malware en verleden week nog een volledige scan gedaan, ook jrt op los gelaten doe ik bijna elke weekend. Ook een volledige geheugentest gedaan en alles was oké.

Dit had ik ook, de kabels waren goied aangesloten, de cpu fan werkte ook maar de interne voeding naar de cpu kabels was defect, de andere spanning etc werkte dus wel. Geen enkele manier om achter te komen tenzij je de voeding gaat doormeten.

Gr

heb nu een andere voeding gekocht, komt morgen binnen en zal resultaat dan geven. Je zal zeggen waarom andere voeding gekocht(zwaarder nu is 420 watt de nieuwe zal 650 watt zijn) maar als ik alles op een rij zet heb ik over een maand of 4 ook een nieuwe voeding moeten steken door een handelaar en was net hetzelfde probleem en ja over een maand of 7 heb ik een nieuwe video kaart gestoken, veel zwaarder omdat ik veel films bewerk. Dus zal geen kwaad doen om een zwardere voeding te hebben en zal je meedelen of het dit probleem is. En bedankt voor je goede raad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan