pc start opnieuw op na aanmelden bij windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

mopsie

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2009
Hallo,

mijn pc start steeds opnieuw op na het aanmelden bij mijn windowsaccount. soms binnen een sec soms binnen 5 sec.

al veel geprobeerd:

stekkers gecontroleerd
chkdsk /r (hierbij gaat de pc uit als hij halverwege is)

wie heeft er nog een idee?

alvast bedankt,

Vertel wat er kort voordat dit zich ging voordoen aan de computer is veranderd?

kort daarvoor is er niks verandert. gisteren nog niks aan de hand en vanochtend wilde mijn vriendin op de pc en bij opstarten gebeurde dit.

ik denk zelf aan harde schijf ofzo

Ok, als je dat zeker weet (geen enkele verandering), zet dan de machine eens uit en wacht even, zet 'm daarna aan en druk vanaf het moment dat de eerste witte letters zichtbaar worden op de monitor een aantal keren op F8.
Als het goed is dan start de machine nu door tot een zwart scherm komt waarin je kunt kiezen uit een aantal opties. Eén ervan is: "Opstarten in de veilige modus", een andere is: "Windows starten met de laatst bekende en goed werkende............." (of woorden met een dergelijke strekking.

Je kunt kiezen om eerst in de veilige modus te starten en eens rond te neuzen in apparaatbeheer, dan wel om gelijk opdracht te geven om de machine te laten starten met de laatst bekende goed werkende etc .etc.

Laatst bewerkt:
ok ik kan in ieder geval in de veilige modus in windows komen. dus ik denk dat dat betekent dat de harde schijf ok is?

ok opnieuw opgestart met laatste goedwerkende conf. alles lijkt weer ok

win gaf aan dat er een ernstige fout in windows zat

nu ok

tnx pasja

weet je ook een programma waarmee je fouten in windows op kunt sporen?

gr mopsie

In de logboeken van Windows zelf zit een heleboel informatie. Via het confugratiescherm en systeembeheer kom je daar. Kijk maar eens wat rond.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan