Pc start opnieuw op na blue screen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RWillemen

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2011
Beste Helpmij Forum,

ik heb af en toe last van een blue screen die 2 seconden in beeld komt en vervolgens start mijn pc opnieuw op. ik het logboek staat:

Niveau Datum Bron GebeurtenisID Taakcategorie
Fout 21-3-2011 16:24:10 Bugcontrole 1001 Geen

De computer is opnieuw opgestart na een bugcontrole. De bugcontrole is 0x0000001a (0x0000000000041287, 0x000000000006865e, 0x0000000000000000, 0x0000000000000000). Er is een dump opgeslagen in: C:\Windows\MEMORY.DMP. Rapport-id: 032111-17004-01.

boven deze vermelding staat:

Niveau Datum Bron GebeurtenisID Taakcategorie
Kritiek 21-3-2011 16:23:54 Kernel-Power 41 (63)

Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te worden afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.

is er dan gewoon een Dimm kapot of kan ik dit op een manier oplossen?

Hoi,
welkom op Helpmij.nl
Geef zoveel mogelijk info over je pc e/o laptop (merk/type e/o model/serienr. en welke versie v.h. besturingssysteem).
Hoe oud is je laptop/pc enz.
Geef ook evt. aan welke antivirussoftware e/o internetsecurity aanwezig is.
Wanneer is je probleem ontstaan, na een update, download, installatie v.e. programma of zomaar ineens?
Geef aan wat je zelf al hebt geprobeerd om het probleem op te lossen.
Succes verder met je vraag (dit is een standaard tekst).
dan kunnen we je vraag in de juiste sectie plaatsen. We weten n.l. niet wat voor een besturingssysteem dat je hebt.

Laatst bewerkt:
Specificaties

ik heb mijn pc zelf samengesteld en in elkaar gezet en hij is nu bijna een jaar oud.

CPU:Intel Core i3 530 @ 2.93GHz Clarkdale 32nm Technology

RAM:6.0GB Dual-Channel DDR3 @ 669MHz (9-9-9-24)
2x 2gb team Elite 1333mhz pc3-10700 (667MHz) EPP
2x 1gb Kingston 1333Mhz pc3-10700 (667MHz) EPP

MB:ASUSTeK Computer INC. P7H55-V (LGA1156)

Videokaart:GPU Tot 1.7GB Intel(R) HD Graphics

Hard Drives:161GB Hitachi Hitachi HDS721616PLA380 ATA Device (SATA)
78GB Maxtor Maxtor 6L080M0 ATA Device (SATA)
488GB SAMSUNG SAMSUNG HD502HJ ATA Device (SATA)

Optical Drives:TSSTcorp CDDVDW SH-S223C ATA Device

Audio: Realtek High Definition Audio

Voeding: BeQuit 550Watt

Antivirus: Avast Free Antivirus

het is wel eens vaker voorgekomen dat hij ook zoon melding gaf en opnieuw opstartte,ik ben ook al gewisseld van Windows 7 Ultimate 64Bits naar de Enterprise 64Bits versie.

Laatst bewerkt:
laat je virusscanner even je computer scannen:thumb:. Je weet het maar nooit:confused:.

Scannen van pc

ik heb gescaned met avast antivirus, malwarebytes en spybot search and destroy en ze kunnen geen een van alles iets vinden.

Je kan proberen veilige modus en dan een checkdisk (chkdsk /r) uit te voeren of als meneer hierboven zij een programma downen om die blue screen te bekijken

Groete Mieremet

"There is nothing a Checkdisk Won't Fix"

Whocrashed

Mijn pc werkt gewoon alleen af en toe krijg ik gewoon een blue screen
ik heb ook heavyload een keer een dag laten draaien en hij had nergens last van.

System Information (local)
--------------------------------------------------------------------------------

computer name: RICK-PC
windows version: Windows 7 , 6.1, build: 7600
windows dir: C:\Windows
CPU: GenuineIntel Intel(R) Core(TM) i3 CPU 530 @ 2.93GHz Intel586, level: 6
4 logical processors, active mask: 15
RAM: 6236987392 total
VM: 2147352576, free: 1975562240

--------------------------------------------------------------------------------
Crash Dump Analysis

Crash dump directory: C:\Windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

No valid crash dumps have been found on your computer

Conclusion

Crash dumps are enabled but no valid crash dumps have been found. It may be that there are problems which prevent crash dumps from being written out. Check out the following article for possible causes: If crash dumps are not written out.

In case your computer does experience sudden reboots it is likely these are caused by malfunctioning hardware, power failure or a thermal issue. To troubleshoot a thermal issue, check the temperature using your BIOS setup program, check for dust in CPU and motherboard fans and if your computer is portable make sure it's located on a hard surface. Otherwise it's suggested you contact the support department of the manufacturer of your system or test your system with a memory test utility for further investigation.

en checkdisk gaf aan dat er geen fouten waren

Laatst bewerkt:
Het is een vrij vaak voorkomende foutmelding en heeft meestal met de grafische kaart e/o conflicterende audiodrivers te maken. Maar het kan ook een warmteprobleem zijn. Dus de oorzaken kunnen divers zijn er is iig geen eensluidende oorzaak aan te geven. Het is gewoon typisch een kwestie van dingen uitproberen om de evt. oorzaak te kunnen achterhalen. Ik weet niet of je zelf al enig onderzoek naar de mogelijke oorzaak hebt gedaan maar hier vind je genoeg van dezelfde problemen (Eng), waarvan er verschillende opgelost zijn.
In case your computer does experience sudden reboots it is likely these are caused by malfunctioning hardware, power failure or a thermal issue.

Laatst bewerkt:
aan koeling zal het niet liggen, ik heb 2 casefans en speedfan geeft aan dat de temperaturen allemaal goed zijn,

ik heb geen aparte videokaart omdat ik een i3 processor heb en mijn moederbord ondersteund die GPU met 1,7 gb

en drivers zijn als het goed is up to date ik kan er geen nieuwere voor vinden.

ik heb 2 maanden geleden 2gb ram bijgeplaats maar ik heb eigenlijk van begin af aan al af en toe last van kernel power errors maar ik heb nog niet kunnen uitvinden wat het probleem is

Laatst bewerkt:
ik heb nu na 2 crashes vandaag nog een keer die whocrashed gedraaid en nu gaf hij wel wat aan :

On Wed 23-3-2011 19:34:50 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\032311-17300-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x70740)
Bugcheck code: 0x1A (0x5003, 0xFFFFF90000812000, 0x1E3E, 0x1E40FF003C7C)
Error: MEMORY_MANAGEMENT
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that a severe memory management error occurred.
This might be a case of memory corruption. More often memory corruption happens because of software errors in buggy drivers, not because of faulty RAM modules.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver which cannot be identified at this time.

On Wed 23-3-2011 19:34:50 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\memory.dmp
This was probably caused by the following module: win32k.sys (win32k!memset+0xB0)
Bugcheck code: 0x1A (0x5003, 0xFFFFF90000812000, 0x1E3E, 0x1E40FF003C7C)
Error: MEMORY_MANAGEMENT
file path: C:\Windows\system32\win32k.sys
product: Besturingssysteem Microsoft® Windows®
company: Microsoft Corporation
description: Multi-User Win32-stuurprogramma
Bug check description: This indicates that a severe memory management error occurred.
This might be a case of memory corruption. More often memory corruption happens because of software errors in buggy drivers, not because of faulty RAM modules.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system which cannot be identified at this time.

en ik weet niet of het er mischien ook iets mee te maken heeft maar ik heb mijn pc vandaag aangezet zodat ik hem eventueel kan overnemen via teamvieuwer maar toen ik thuis kwam bleef hij al in de post hangen en hij vroeg of ik de bios wou instellen of dat ik de default waarden wou aannemen.
ook staan er van vandaag alleen al rond de 80 foutmelding in het beheergebeurtenissenlogboek,zoals:

De Peer Networking Grouping-service is afhankelijk van de Peer Name Resolution Protocol-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:
%%-2140993535

De Peer Name Resolution Protocol-service is gestopt met de volgende foutcode:
%%-2140993535.

De wolk Peer Name Resolution Protocol is niet gestart omdat het maken van de standaardidentiteit is mislukt met foutcode: 0x80630801.

weet iemand wat te doen=

het is niet veel soeps weet iemand wat ik er aan zou kunnen doen?

Laatst bewerkt:
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system which cannot be identified at this time.
Daar kun je dus alle kanten mee op. Deze methode kun je ook nog uitproberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan