gangstebroek
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 30 dec 2011
Hallo,
Ik zit met een probleem. Mijn PC is ineens uitgevallen en wil nu niet meer normaal starten. Ik ben er inmiddels achter dat het waarschijnlijk het geheugen betreft. Als ik er namelijk 1 geheugenstrip in doe doet hij het maar blijft uitvallen en automatisch rebooten. Dit gebeurt met onregematige tussenpozen. Zodra ik er 2 of meer geheugenstips in stop gaat de PC wel aan maar er gebeurt verder niks. Zodra ik ga luisteren naar de fan's dan hoor ik dat de fan van de processor wegzakt en weer opkomt. Vervolgens houd ie even een normale snelheid en dan zakt ie weer heel even weg en komt weer terug op enz.
Inmiddels heb ik alleen het hoognodige nog aangesloten. Dus: Voeding, CPU, RAM, scherm(onboard).
Ik heb hetvolgende systeem:
Fujistu Siemens Scaleo P
Moederbord: AMD690VM-FMH
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 5000+
Memory: NANYA 512MB 1rx8 pc2-5300u-555-12-D1-667
Samsung 1GB 2Rx8 PC2-5300U-555-12-E3
Ik hoop dat mijn systeem nog te redden is.
Alle hulp is welkom ik ben ten einde raad.
Met vriendelijk groet,
Rick
Ik zit met een probleem. Mijn PC is ineens uitgevallen en wil nu niet meer normaal starten. Ik ben er inmiddels achter dat het waarschijnlijk het geheugen betreft. Als ik er namelijk 1 geheugenstrip in doe doet hij het maar blijft uitvallen en automatisch rebooten. Dit gebeurt met onregematige tussenpozen. Zodra ik er 2 of meer geheugenstips in stop gaat de PC wel aan maar er gebeurt verder niks. Zodra ik ga luisteren naar de fan's dan hoor ik dat de fan van de processor wegzakt en weer opkomt. Vervolgens houd ie even een normale snelheid en dan zakt ie weer heel even weg en komt weer terug op enz.
Inmiddels heb ik alleen het hoognodige nog aangesloten. Dus: Voeding, CPU, RAM, scherm(onboard).
Ik heb hetvolgende systeem:
Fujistu Siemens Scaleo P
Moederbord: AMD690VM-FMH
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 5000+
Memory: NANYA 512MB 1rx8 pc2-5300u-555-12-D1-667
Samsung 1GB 2Rx8 PC2-5300U-555-12-E3
Ik hoop dat mijn systeem nog te redden is.
Alle hulp is welkom ik ben ten einde raad.
Met vriendelijk groet,
Rick