Pc start opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rogierb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jan 2004
Hoi,
als ik de computer aanzet, en even wacht tot alle programma's geladen zijn zoals de virus scanner en msn dan krijg ik een foutmelding dat windows een ernstige fout heeft ontdekt, en dan start de pc direct automatisch opnieuw op!
Het maakt overigens niet uit bij wleke gebruikersaccount ik inlog. Ook is er naar mijn weten niks gedownload de afgelopen dagen.
Wie weet hoe dit komt, en wat ik er tegen kan doen?

Alvast bedankt! :thumb:

rechtermuisknop op deze computer->Eigenschappen->Geavanceerd->opstart en herstartinstellingen-? vink hier computer opnieuw opstarten uit. De volgende keer als het weer gebeurt krijg jke waarschijnlijk een foutmelding, post die hier.

Kijk ook eens in je logboek onder Toepassingen en Systeem!

Sinds ik de optie om de pc autopmatisch opnieuw op te starten bij een foutmelding uitgezet heb, krijg ik een andere foutmelding.
Een blauw scherm waar staat: de pc is afgesloten om schade te voorkomen. Een dan uitleg dat ik reeds geinstalleerde programma's moet verwijderen, maar dit is onmogelijk omdat ik deze foutmelding direct krijg :confused:
Weet iemand wat ik nu moet doen?

Zit niks anders op dan een kladblokje+pen te pakken, de foutmelding op te schrijven en hier te posten opdat forummers kunnen zien waar de fout(en) moet worden gezocht.

Ik heb de foutmelding opgeschreven:

Er is een probleem gevonden, Windows is afgesloten om schade te voorkomen. Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet start dan de pc opnieuw op. Zo niet volg dan de volgende stappen:
Systeemdiagnose, geheugencontrole, controleren op geheugenfouten, beeldscherm adapter vervangen, verwijder onlangs geinstalleerde hardware of stuurprogramma's. Druk bij het opnieuw opstarten op F8 om in de veilige modus op te starten.

Technische informatie:
***STOP : 0X0000007F (0X000000, 0X0000, 0X0....)

Bezig met starten van fysieke geheugendump.
De fysieke geheugendump is voltooid
Neem contact op met uw systeembeheerder.

Maar ik kan zoals al eerder gezegd niet deze dingen uitvoeren omdat ik deze foutmelding meteen krijg. En het enige wat ik dan nog kan doen is de pc aflsuiten.

Alvast bedankt!
:)

Ik heb dus exact hetzelfde probleem. Het speelt sinds eergisteren.
Overigens, Rogierb, kun ook in de veilige modus niet werken?
Druk bij het opnieuw opstarten op F8 om in de veilige modus op te starten.
Dat is bij mij namelijk wel zo. Tevens duurt het langer voordat ik de foutmelding krijg, bij een gebruiker met beperkte rechten. Ik weet echter niet hoe ik "Systeemdiagnose, geheugencontrole, controleren op geheugenfouten" kan starten/verrichten.

Virus

Je koopt een auto (XP) en wilt dat beschermen met een alarm (Norton) en daardoor blijft je auto steeds starten.
Dat had je nooit gepikt.
En nu is het XP en we zoeken ons weer suf en via een andere gebruiker krijgen we antwoord, en zonder commentaar passen we een aanpassing in het register (de computer van je auto) toe. De producent, dealer en garage komen er weer boetevrij vanaf.

Gezien de ervaringen met Norton (2004), hoe traag Symantec op problemen reageert en wijze Norton zijn sporen achterlaat op de pc, (check maar een je verkenner en je register op 'norton' en 'symantec') komt er bij mij geen Symantec meer op de pc.

Maar wat ik nog even kwijt wilde. Als het niet is dat Symantec verhaal is, dan is het misschien een wormvirus. Ik had iets soortgelijks en dat kwam door een wormvirus (love). Norton eraf en Kaspersky erop. Die heeft dat ding opgeruimd, en alles is weer goed.

Hoe dan ook, voor mij heeft het in ieder geval geholpen. Bedankt....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan