PC start opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Berichten
2.170
Ik heb na een fdisk en format WinXP opnieuw geinstalleerd. Daarna heb ik ee gebruiker aangemaakt en vervolgens alle windows updates opgehaals en geinstalleerd. Daarna hetzelfde voor SP2 (SP1 kon ik op de site van microsoft niet meer vinden, mogelijk zit die standaard geintegreerd en de updates?). Ten slotte heb ik de software voor mijn Ati Radeon videokaart erop gezet.
Telkens als ik nu probeer de resolutie te wijzigen, start de PC opnieuw op. Wat kan er aan de hand zijn?
 
Sp1 is nog wel downloadbaar, maar alle updates van SP1 zijn geïntegreerd in SP2.

Heb je wel de laatste drivers van je videokaart gedownload en geïnstalleerd?

Even googlen bracht me bij <a href="http://www.ati.com/support/driver.html" target="_blank">deze link.</a>
 
Laatst bewerkt:
Maar doet hij echt een harde reset of sluit hij alles af en start hij daarna opnieuw op.
Dit laatste is normaltiter normaal bij het veranderen van scherm instelling.
Je kunt dit ook uitzetten ergens onder de instellingen van je kleuren kaart.
 
Geplaatst door jjw
Maar doet hij echt een harde reset of sluit hij alles af en start hij daarna opnieuw op.
Dit laatste is normaltiter normaal bij het veranderen van scherm instelling.
Je kunt dit ook uitzetten ergens onder de instellingen van je kleuren kaart.

Nee, was het maar waar. Hij slaat helemaal af en start dan weer op met dat afschuwelijke lichtblauwe scherm, de schijfcontrole....
 
Kreeg je bij instaleren niet geen melding dat de software of hardware niet compatible zou zijn met Windows en of SP2?

Dit zou ook nog een oorzaak kunnen zijn, heb je dan inderdaad wel de allerlaatste drivers geinstaleerd?
 
Goh, zo lang heb ik die kaart nog niet. Ik had niet gedacht dat de drivers nu alweer verouderd waren. Maar, heel tof, na de upgrade loopt ie weer prima. Bedankt!:thumb:
 
Geplaatst door jjw
:thumb:

tja, dat dacht ik ook. maar ondanks het verwijderen van de virussen (toch altijd nuttig) is het probleem nog niet verholpen:confused:
 
Ik begreep nog niet uit het verhaal dat het om een virus ging, dit zul je dan toch moeten oplossen met een goede anti virus, deze zal mischien niet het virus kunnen verwijderen maar ons wel een naam geven waardoor we opzoek kunnen gaan naar een removal tool voor je.
 
Geplaatst door jjw
Ik begreep nog niet uit het verhaal dat het om een virus ging, dit zul je dan toch moeten oplossen met een goede anti virus, deze zal mischien niet het virus kunnen verwijderen maar ons wel een naam geven waardoor we opzoek kunnen gaan naar een removal tool voor je.

Nee, sorry, ik heb me vergist. Op een andere PC in mijn netwerk had ik een soortgelijk probleem: bij het wisselen van gebruiker start de PC opnieuw op. Daar heb ik ook een vraag over gesteld.
Deze vraag was al helemaal opgelost met de nieuwe drivers. Bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan