pc start opnieuw op

• Onderwerp starter Onderwerp starter babsy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

babsy

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2004
Hoi hoi,

Sind 2 dagen gaat mn pc ineens uit en start opnieuw op.
Heb hem geformateerd en alle drivers opnieuw geïnstaleerd, maar het probleem is er nog steeds.
Als ik ga kijken in het logboek bij systeembeheer staat er dit meerdere malen:
Fout Systeem error
Fout cdrom

Wie kan mij vertellen wat ik daarmee moet?
En wie weet waar het probleem van het opnieuw opstarten ligt?

Groetjes Babsy

welke fout geeft hij aan bij de cdrom ?

klik met de rechter muisknop op "deze computer" kies eigenschappen, dan het tabblad geavanceerd - dan op de knop bij "opstart en herstelinstellingen
vink daar dan "de computer automatisch opnieuw opstarten" uit

volgende keer dat hij vastloopt/herstart zou hij nu moetten blijven staan op een blauw scherm, met de gegevens daar van kunnen we ook al iets !

Bij de cdrom geeft ie verder niks aan en naar mijn idee werkt ie gewoon wel.

Ik heb gedaan wat je zei en ik hoop dat het daarmee over is.
De melding die ik wel af en toe krijg is dat windows is hersteld van een kritieke fout en dan kun je er voor kiezen om een rapport te verzenden, maar meestal leverd dat toch niks op dus...ik doe het nooit.

over zal het niet zijn, je zal nu een blauw scherm krijgen met informatie : dan weten we al veel

tot nu toe blijft ie het nog steeds doen terwijl hij anders het nog geen half uur volhoud

owkey, maar normaal is het in iedergeval niet, ik zou toch een paar hardware tests laten draaien - memtest en dergelijke ... zoek maar eens op dit forum - er zullen wel medehelpmijers zijn die nog spullen hebben ervoor

de melding die in je logboeken staat over de cdrom is niet echt gezond, hij kan werken, maar op bepaalde aanvragen door het systeem niet antwoorden ... waardoor hij eigenlijk toch defect is ... koppel de cd-romspeler eens af ...

Nou gister avond geen probleem meer gehad met de pc.
Vandaag is het gedonder weer begonnen.
Wat ik uit de fout melding haal is inderdaad dat ie een probleem heeft met drivers of updates die ontbreken.
Alleen weet ik nu niet wat ie dan echt mist maar goed, het is zo'n ruim begrip, maar we gaan zoeken.
Misschien dat er mensen zijn die mij aan die memtest kunnen helpen of iets anders ervoor.
Ik zal ook zeker wel ff rond snuffelen hier of ik iets vind.

Bedankt voor zover

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan