pc start opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

angeleyez

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2004
Mijn pc start soms vanzelf opnieuw op. Er is geen duidelijk aanwijsbare reden, soms staat er geen enkel programma open, maar sluit ie toch af. Gebeurt ongeveer 4 keer per dag.

Iemand een idee wat er mis is?

Waarschijnlijk een warmte probleem!

Maak de Pc eens open en kijk of alle ventilatoren nog goed werken,voeding,cpu,video!
En of er geen stofnesten aanwezig zijn!.

Vertel even iets meer over de Pc?

ok heb m opengemaakt, beetje stof maar niet veel. Maar helaas probleem blijft.
Laatste keer dat ie uitviel, zag ik het beeld bewegen, dus videokaart-probleem misschien.
Heb gescand met driver detectiv en heb 6 out of date drivers en 3 apparaten zonder drivers:

Beeldschermadapter:
NVIDIA GEFORCE2 MX/MX 400 out of date. Heb op de nvidia site gekeken, maar het is me niet helemaal duidelijk welke driver ik nu moet installeren.

Ide ata/atapi controller:
SIS PCI IDE-CONTROLLER out of date. Geen idee wat dit is en waar ik een update kan doen.

Netwerkadapter:
REALTEK RTL8139 FAMILY PCI ETHERNET NIC out of date. Zelfde hier, wat is dit en waar haal ik t vandaan?

Overige apparaten:
PCI MODEM niet geinstalleerd. Same here...

Systeemapparaten:
SIS PROCESSOR TO AGP CONTROLLER

De andere meldingen hebben betrekking op unplugged devices.

Vandaag heb ik ook voor het eerst tweemaal een uitval gehad, waarna de pc een fysieke geheugendump deed. Ik kreeg de volgende melding:

IRQL NOT LESS OR EQUAL
0x0000000a (0x6a697420, 0x0000000z,0x00000001,0x804dbc9a)

Kan iemand me helpen? PC valt nu om het half uur uit...

Deze fout heeft het verkeerd aanroepen van het geheugen of bijvoorbeeld niet juist geinstalleerde programma`s!

Wat voor systeem heb je(spec)
Heb je een cd met windows xp!

Okè,je mist een hoop drivers,die zullen op het cd,tje staan wat bij de Pc geleverd is(mainboard) deze moet je eerst installeren!
Mocht je dan nog problemen hebben met uitval,eens de setup van windows nog eens draaien!

Als ik de mainbord cd gebruik krijg ik de melding niet compatible met windows xp. Is vreemd, heb pc gekocht met xp erop??

Als ik met de windows cd een reapartie wil doen, krijg ik de melding:

1 c:windows

Bij welke windows installatie wilt u zich aanmelden?

keuze 1

geef administrator wachtwoord.

Ik heb geen wachtwoord???

op de mainbord staan de volgende mappen:

install
lan
modem
peripheral
sound
utility
vga

welke moet ik installeren?

kan ik niet gewoon mijn pc formateren en opnieuw installeren, of heb ik daar het probleem niet mee opgelost?

Met alleen windows installeren heb je het probleem niet opgelost,de drivers op het mainbord cd,tje zul je ook moeten installeren.

Installeer alle onderdelen maar eens die op het cd,tje staan.

Ik gebruik driveragent.com om ontbrekende drivers te vinden; werkt heeeeeeeel goed.
Kost helaas wel geld, maar scheelt veel tijd en moeite.

heb mijn pc maar opnieuw geinstalleerd.

Wat ik nog niet had verteld, is dat ik drie weken terug een spyware infectie heb gehad. Op een ander forum heeft iemand me geholpen hiermee en sindsdien is de rest van de problemen ontstaan.

Tot dusver krijg ik geen rare meldingen en geen vertekend beeld meer op bepaalde sites of bij afspelen videos. We wachten af...

In ieder geval bedankt voor je hulp en mochten er zich nog problemen voordoen laat ik het je weten,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan