pc start opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

groofy

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2012
Berichten
35
dag allemaal

wie kan mij vertellen hoe dit komt en wat te doen


elke keer als mijn pc een lange tijd heeft uitgestaan (ongeveer 5uurtjes)

en ik zet hem weer aan start me pc opnieuw op net voordat hij alles heeft geladen en dat wel soms drie x achter elkaar

kan ik eindelijk er achter en ik open windows mail start ie soms weer op

maar als hij opgestart is en ik wacht ff een 20minuutjes heb ik er geen last meer van totdat hij weer een lange tijd uit gaat

wie weet wat dat zou kunnen zijn

alvast bedankt
 
Groovy. Eerst dit, hoe lang heb je er al last van. Krijg je nog een foutmelding. Welk systeem heb je XP. vista Of??? Hoe oud is deze.
 
Laatst bewerkt:
sinds een maandje

ik krijg geen foutmelding

ik heb vista

pc is uit 2008

ps moet er wel bij zeggen dat dat een complete systeem is (dus niet zelf samengesteld) en heb er wel gelijk bij aanschaf een andere videokaart ingezet een asus geforce 9800gt
maar tot een maand terug geen problemen mee gehad
 
Laatst bewerkt:
Ik denk als eerste aan dit. Maakt deze meer herrie dan normaal, dan kan de pc oververhit raken en deze schakelt zichzelf uit.

Heb je de kast ooit open gehad. Maak de PC open en kijk eens of alle fans nog draaien, welaanzetten. Ga rustig te werk. Raak geen vitale onderdelen, gebruik wattenstaafjes. Vervolgens alles goed ontstoffen. Ik denk namelijk dat deze veel stof heeft inde kast.

Koelribbetjes indien aanwezig, je fan of fans, je processor, je videokaart /chip,ventlatieopeningen etc etc. met perslucht, dus busje perslucht kopen en danblazen… is beter dan zuigen. Durf je het niet zelf dan zou ik hem even wegbrengen en nalaten kijken.
 
Laatst bewerkt:
bij deze bedankt voor je snelle reactie

ik heb hem al los gehaald (toen het de eerste x gebeurde) en helemaal schoon gemaakt en er zat al aardig wat stof in ja maar dat heeft niet geholpen
 
Dan is het moeilijk te beoordelen, maar het kan zijn nog dit zijn, een brakke voeding die het net niet kan bijbenen en/of aan een kapotte ventilator.

Ik zou hem toch eens onder de arm nemen en even naar de winkel gaan. Straks ben je nog verder van huis. :confused:
 
Krijg je wel eens blue screens?

Heb je windows al opnieuw geprobeerd te installeren?

Controleer ook je condensators eens, slechte condensatoren willen wel eens bol gaan staan.
Een slechte ziet er meestal zo uit: link
Deze zitten op veel plaatsen, van het moederbord tot de videokaart.
 
Laatst bewerkt:
Krijg je wel eens blue screens?

Heb je windows al opnieuw geprobeerd te installeren?

Controleer ook je condensators eens, slechte condensatoren willen wel eens bol gaan staan.
Een slechte ziet er meestal zo uit: link
Deze zitten op veel plaatsen, van het moederbord tot de videokaart.

blue screen krijg ik niet start gelijk opnieuw op
ja windows heb ik al opnieuw geïnstalleerd
heb voordat ik dit schreef even gekeken maar mijn condensatoren maar niks te zien
 
Mhh, heb je de laatste maand in je register gezeten of anderszins iets gedownload. Virussen scanner heb je. Maar ik denk toch even door laten meten. Dus onder de arm nemen en naar de winkel. Veilige modus opstarten en eens kijken wat deze doet.

Kijk eens bij dit klikje ongeveer hetzelfde Klik
 
Laatst bewerkt:
nee ik zit nooit in het register

maar wat er net gebeurde pc staat al denk 8uur aan start ie in eens op toen ik veel moest na denken

was een spelletje aan doen op facebook lol chefville en toen ie een hoop voor zijn kiezen kreeg boem uit en start op

zou dat dan de voeding kunnen zijn??
 
Dat zou kunnen, maar er zijn meerder opties waar het aan kan liggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan