pc start pas na 3 a 4 keer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

leslie

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2004
Hallo,
mijn probleem is het volgende, als ik de pc opstart komt hij vaak niet verder dan het "boot"scherm (laat het merk v/h moederbord zien en hoeveel geheugen ik heb etc.) dan valt hij weer uit en begint het hele riedeltje weer opnieuw.

na dat een keer of 3 a 5 maal gedaan te hebben, krijg ik in de linkerbovenhoek een knipperende cursor waar ik niets mee kan doen.

als ik de pc uit en weer aanzet, krijg ik meteen het scherm van de bios voor me. als ik dan exit en save doe, dan start hij vaak wel weer normaal op, maar niet altijd.

windows xp word dan geladen en de ene keer start hij weer helemaal van voor af aan op en de andere keer doet de pc dan gewoon weer zijn werk en start hij door naar xp.

ik heb de processor al op een langzamer mhz gezet en dan lijky het af en toie wat beter te gaan, maar ook weer niet altijd!!

heb alle topic's al nagelopen op het forum, maar kan zelf geen oplossing ontdekken, weten jullie raad?!
mvg Les.

amd athlon xp2100, 266 mhz
asus a7v8x ddr400
xfx riva 32mb
512 mb ddr pc266/pc2100

Ik ga er gemakshalve van uit dat je in het bios hebt gerommeld? (Zo nee, wat er is aan het systeem veranderd sinds het dit gedrag is gaan vertonen?)
Bij "Ja" : in het bios kun je de standaard waardes resetten, doe dat eens.

Laatst bewerkt:
nee, heb niet in de bios gerommeld voordat de problemen zich voordeden en heb 'm ind. ook al naar de beginwaarden teruggezet!

maar dat heeft het probleem ook niet opgelost!
Les.

Hallo

Ik vermoed dat dit een voedingsprobleem is.

De snelste/gemakkelijkste oplossing is deze eens ruilen voor een andere.

Deze kosten geen arm/been , of leen er desnoods eentje .

Peter

Kan ook het geheugen zijn, draai eens MEM86 om het geheugen te testen (vrij te downloaden op internet, even Googlen")

Jan

mem 86 heb ik al gedraaid en het geheugen was goed!

zal eens ff kijken of ik een andere zwaardere voeding kan regelen!
thanx voor de reactie's
grtzz Les.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan