pc start raar op!

Status
Niet open voor verdere reacties.

bryanwilms

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
Berichten
251
hallo iedereen

sinds gisteren doet een pc van me raar.
als ik hem aanzet gaat hij na ongeveer 3 seconden uit, daarna gaat ie weer aan en dan valt hij wederom na ongeveer 3 seconden uit. de derde keer start hij volledig door alleen als ie dan bij het scherm van xp komt komt er een blauw scherm en start ie weer opnieuw op.

wat moet ik hieraan doen??

alvast bedankt
 
Dat blauwe scherm is natuurlijk een BSoD, wat is de foutcode?
 
Laatst bewerkt:
F8, en dan optie, niet herstarten bij systeemfout (of iets in die orde). BSoD fout (bovenaan) onthouden en posten :)
 
ik kan die code niet lezen want als dat scherm komt is ie meteen weer weg

ook dat "niet afsluiten bij foutmelding" heb ik al geprobeerd maar dat werkt niet:(:(

heeft iemand een soort live cd waarmee ik systeemherstel kan opstarten??
 
ff WinXP CD erin chkdsk /f doen en waarschijnlijk doet hij het weer (als de bsod teminste hdd fail is), of ff hirens en dan mini XP en dan schijf scannen.
 
dat heb ik beide al geprobeerd chkdsk /f vind wel fouten maar schijnt ze niet te repareren
en met hirens kom ik ook niet verder
 
/f -> Fix fouten ...

Wat voor (fout)melding geeft hij aan?
 
op dat blauwe scherm kan ik het niet lezen

en bij chkdsk /f is ie klaar en verder niks

hij heeft een of meer fouten gevonden zegt hij
 
ik heb nog eens chkdsk /f of /p eroverheen laten lopen en nu start ie op maar vraagt ie om hal.dll


weet iemand een site met dll bestanden???
 
Laatst bewerkt:
win maar opnieuw geïnstalleerd. prima.

[edit]
sinds gisteren start hij ook weer in een keer op. weet niet hoe dit is gekomen. het laatste voordat ik het merkte was dat ik een fan extra had aangesloten.

bedankt
 
Heb je al eens gedacht aan de voeding. Een voeding die niet (meer) voldoende spanning levert kan de meest rare PC=problemen opleveren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan