PC start reboot op als ie online zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

lupot

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2002
Ik heb hier een PC staan die telkens als ie online zit na een minuut of vijf heropstart. Als ik de netwerkkabel eruit haal dan blijft ie gewoon normaal draaien. Iemand een idee hoe dit te verhelpen?

Heb je "de computer automatisch opnieuw opstarten" uitgevinkt?
Indien er een blauw scherm verschijnt, meld dan even de foutmelding.

Kan je me even vertellen waar ik dat moet uitvinken?

windows xp:
Rechter muisknop deze computer>eigenschappen>geavanceerd>opstart en herstelinstellingen>instellingen aanklikken en vinkje weghalen bij deze computer automatisch opnieuw opstarten.

Ok, heb ik gedaan, en nu maar wachten op het blauwe scherm...

We lezen het dan wel weer.
Typ dan de exacte foutmelding over aub.

Daar gaan we dan: RIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
en dan de technische infomatie/
STOP: 0x000000D1( 0x6A49BC6A,0x00000002, 0x00000000,0x6A49BC6A)
Dat is het. Hopelijk heb je er iets aan.

This issue can occur when the Driver Verifier feature is enabled and a driver has used an improper address. Note that the driver that is causing this issue may be listed in the error message.
http://support.microsoft.com/kb/293077/en-us

Waarschijnlijk een driver probleem dus en omdat je pc mankementen begint te vertonen als de netwerkkaart ingeschakeld wordt zal dat waarschijnlijk de boosdoener zijn.
Probeer de nieuwste drivers van de netwerkkaart te installeren.
Helpt dit niet, probeer dan een ander pci-slot, indien het een pci-kaart betreft.
Helpt dit nog niet zul je waarschijnlijk even op zoek moeten gaan naar een ander kaartje.

Is het een probleem van de laatste tijd?

Het vreemde is dat het zowel voorkomt als ik op het internet ga met een ADSL modem als via een netwerkkaart die ik er nu ingestopt heb. Het probleem is begonnen nadat de gebruiker op vakantie is geweest en de PC een tiental dagen niet gebruikt had.

Ik zou in ieder geval even het (of meerdere) pci-kaartje(s) eruit halen om de storing op te sporen.
Mocht dit nog niet helpen zou ik alle hardware even loskoppelen om er zo achter te komen welk apparaat de boosdoener is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan