Pc start slecht op, Voeding kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacket01

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2011
Beste Helpmij forum leden,

De pc van mijn ouders heeft kuren en ik weet niet wat het is, daarom ben ik hier terecht gekomen.

Als ik de computer aan probeer te zetten dan doet hij het niet. hij begint wel met opstarten maar na 2 a 3 seeconden valt hij weer uit. na heel lang proberen en meerdere malen de knop aan de achterkant aan en uit te zetten doet hij het ineens.

Kunnen jullie mij helpen wat het is? en hoe ik het op kan lossen?

Het gaat om een Medion pc MD8818

Grafische kaart: ATI Radeon HD 3600
processor: Intel Core 2 duo 6300

Groet en alvast bedankt!:d

Laatst bewerkt:
In je titel geef je al aan dat de voeding kapot is, terwijl ik uit je post opmaak dat je niet weet wat het is, en waar het vandaan komt. Dit zorgt voor verwarring, even aanpassen dus.
Verder kan het verschillende oorzaken hebben. Welk merk PC is het? En welk type? Kun je ook nog wat informatie geven over alle overige hardware die eventueel problemen kunnen veroorzaken (Moederbord, Videokaart, enz.)

Ik denk dat de connector tussen de startknop en het moederbord voor problemen zorgt, aangezien hij het na heel lang op de startknop drukken wel goed doet. Het kan ook een voeding gerelateerd probleem zijn maar daar geloof ik niet zo in, of de pc moet als hij wel goed opstart weer spontaan uitvallen.

Ik denk dat de connector tussen de startknop en het moederbord voor problemen zorgt, aangezien hij het na heel lang op de startknop drukken wel goed doet. Het kan ook een voeding gerelateerd probleem zijn maar daar geloof ik niet zo in, of de pc moet als hij wel goed opstart weer spontaan uitvallen.

Hij blijft het doen nadat hij helemaal is opgestart. hij val alleen uit vlak na het aanzetten. Hoe kan ik dit repareren of eventueel vervangen.

Waar kan ik hier een nieuwe voor kopen? is er een manier om dit te testen?

Hallo

Het startknopje kun je snel/eenvoudig controleren d.m.v. een multimeter (ohmse waarde dient 0 (nul) ohm te zijn bij indrukken)

Ik gok eerder op een defekte voeding.

Probeer eens "als test" , om indien de p.c. wel korrekt opstart , er enkele uren mee te werken.

Zet de p.c. dan uit ... en probeer deze onmiddelijk terug op te starten ... start deze nu wel korrekt (onmiddelijk) op , of zijn de symptomen fel vermindert , is het zo goed als zeker een defekte voeding.

Het snelste is uiteraard eens een korrekt werkende ruilvoeding te proberen ...

Eventueel een andere mogelijke oorzaak --> defekte (bolle/lekkende) condensatoren ... meestal deze rondom de c.p.u. gemonteerd.

Peter

Hallo

Het startknopje kun je snel/eenvoudig controleren d.m.v. een multimeter (ohmse waarde dient 0 (nul) ohm te zijn bij indrukken)

Ik gok eerder op een defekte voeding.

Probeer eens "als test" , om indien de p.c. wel korrekt opstart , er enkele uren mee te werken.

Zet de p.c. dan uit ... en probeer deze onmiddelijk terug op te starten ... start deze nu wel korrekt (onmiddelijk) op , of zijn de symptomen fel vermindert , is het zo goed als zeker een defekte voeding.

Het snelste is uiteraard eens een korrekt werkende ruilvoeding te proberen ...

Eventueel een andere mogelijke oorzaak --> defekte (bolle/lekkende) condensatoren ... meestal deze rondom de c.p.u. gemonteerd.

Peter

Peter,

Ten eerste bedankt voor de uitgebreide reactie. De computer heeft een paar dagen aangestaan, gisteren heb ik hem uit gedaan en weer aan, Zoals jij al aangeeft werkte dit gewoon. Vanmorgen waren de problemen echter weer terug. Lijkt dus een kapotte voeding zoals jij zei...

Nu ben ik een leek en vraag ik mij af of iedere voeding op de pc gezet kan worden? IS het lastig om alle weerwar van draden aan te sluiten?

Hallo

"IS het lastig om alle weerwar van draden aan te sluiten? "

Geen flauw idee hoe handig jij bent ....

Desnoods alles noteren of ... foto van nemen ???

Indien je echt aan jezelf twijfelt ... vragen aan een lokale kennis met meer ervaring ???

Peter

Bedankt voor alle informatie. Het monteren van de voeding is gelukt en de computer werkt weer!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan