Pc start soms niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

timo660

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2011
Hoi,

Ik heb een maandje geleden een eigen pc in elkaar gezet.
met een intel i5-2400 proccesor
een Gigabyte GA-PH67A-UD3 iH67, SATA600 RAID, USB3.0 moederbord
en Kingston 2x2GB, DDR3, PC10666, CL9 geheugen

Ik heb al die tijd problemen gehad, hij werkt meestal wel goed maar als ik hem soms in slaapstand zet en hem opnieuw wil opstarten doet hij het soms opeens niet meer.
Dan schroef ik vaak de kast open en trek er wat sterktjes eruit en dan doet hij het meestal weer.
Alleen vannochtend is de stroom thuis uitgevallen en nu wil hij dus helemaal niet meer opstarten.
Wat me opvalt is dat het lampje op het moederbord boven het geheugen vaak brand iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Edit: wat me ook opvalt is dat als ik hem weer helemaal opnieuw opstart hij wel alles heeft onthouden zegmaar en weer verder gaat met 'resuming windows' zoals als je hem uit slaapstand haalt

Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt op wat problemen binnen de acpi.
Om de een of andere reden werkt dit niet goed.

Heb je de laatste bios en chipset drivers geïnstalleerd?

Ik heb alleen de drivers op de meegeleverde cd's geinstalleerd.

Dat zijn vaak verouderde drivers, kijk eens op de site's van de fabrikanten voor nieuwere drivers.
Bezoek de site van intel eens voor de nieuwste drivers voor je chipset.
Ik zie dat je moederbord over sata600 en Usb 3.0 beschikt, dan zou ik ook de site's van de fabrikanten van die chips eens bezoeken.
Kijk eens in de handleiding van je moederbord, daar staat in welke chips je moederbord gebruikt voor je sata en usb.

Ok dat zal ik eens doen als hij weer opstart dan.
Ik heb nu het ene probleem na het andere, nu zegt hij weer boot manager missing wat ik niet opgelost krijg:confused:

Heb je toevallig een WD-Black op de sata-600 poort aangesloten?
Er zullen vast wel meer schijven zijn, maar van de wd-black weet ik dat er problemen zijn als je die aansluit op een sata-600 poort.

Dat is een western-digital black edition schijf een van de snellere consumenten hardeschijven.

Ik zal eens kijken maar ik heb met 2 verschillende schijven los geprobeerd dus dat zal het wel niet zijn ben ik bang.

Ik heb een standaard acer schijf van me oude pc volgens mij een hitachi en een samsung f3 dus ik dat is het niet denk..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan