pc start soms random opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

noudi93

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2010
De pc van mijn ouders begint de laatste tijd veel vaker ineens opnieuw op te starten en ik weet het probleem is.

Het is al een zeer oude pc (naar mijn mening) met een single core amd sempron op 1.5ghz en 1.5gb ram

Nou was mijn eerste reactie dat onderdelen niet meer fatsoenlijk functioneren door de ouderdom. Is dit waar? En kan ik mijn ouders dan het beste adviseren om een andere pc te halen? De pc van mijn ouders word eigenlijk alleen gebruikt voor mail en bankzaken, dus ze hechten geen echte waarde aan de snelheid van de pc.

alvast bedankt voor alle reacties.

Maak hem eerst voorzichtig van binnen stofvrij. Met name de ventilatoren en koelblokken en de openingen van de voeding. Doe die niet door direct een stofzuiger erop te zetten ivm statische elektriciteit. Als je de processor koelblok los gaat halen, dan moet je ook de koelpasta vervangen.

ok sorry maar dit had ik misschien in de eerste post moeten vermelden.

Ik ben geen pc noob, heb al meerdere high end pc's gebouwd en onderhouden.

Dus schoongemaakt en alles heb ik hem al. Temp's kan het ook niet aan liggen, heb ik ook al getest.

Ik zeg nergens dat je mogelijk een n00b zou zijn.;)

Memtest86 al een aantal uren laten draaien, om te kijken of deze geen problemen hebben? Mogelijk een tijd met een andere voeding kijken of het systeem nog steeds uitvalt?
http://www.memtest86.com/

Hoi,

Misschien even vinkje weghalen bij geavanceerde systeem instellingen- opstart en herstel instelling opstarten bij een fout melding,

ik heb dat vinkje weggehaald en ben nu memtest aan het draaien.

Als memtest niks vind laat ik de pc zo staan kijken of hij nog steeds opnieuw opstart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan