PC start steeds weer opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

surfertjejesper

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2009
Beste mensen,

Ik heb weer een probleem waar ik jullie hulp voor inroep.
Ook weet ik dat er veel te vinden is over dit onderwerp, alle dingen die ik heb gevonden al geprobeerd. maar niks werkt.

nu mijn verhaal:
2 dagen geleden leek het mij leuk om een aantal cd's te branden voor in de auto. In mijn oude pc (ontzettend traag) had ik een cd brander. Mijn idee was om deze eruit te halen en in mijn reguliere pc te stoppen. zo gezegt, zo gedaan. alle stekkertjes aangesloten, master/slave op de goeie plek etc. nu is het zo dat mijn pc na deze handeling steeds opnieuw opstart...dit gebeurd na het beeld met het windows XP logo en het balkje dat steeds van links naar rechts gaat...

Help, wat moet ik doen...?

heb al geprobeerd in veilige modus op te starten, herstel cd heb ik niet meer...

Ik snap sowieso niet waarom dit gebeurd, alle stekkertjes en dingetjes zitten hetzelfde als in de normale situatie!!

kan iemand mij helpen??

Groeten, jesper

ps. Als u computer termen gaat gebruiken, zou u die dan willen toelichten?

Dit werkt ook niet
maar snap niet waarom de pc niet werkt, terwijl alle stekkertjes precies zo zitten als in de situatie toen alles gewoon werkte...

frustratieeeee *weinig geduld* haha.

iemand gouden tip? :D

Ik denk het... ;)

De situatie is niet hetzelfde: De CD/DvD-speler is vervangen door een CD/DvD-brander.

Controleer eerst even je BIOS, druk even op Enter als de IDE op Auto staat, & sla opnieuw op.

Verder lijkt het erop dat Windows de driver probeert te installeren, maar niet kan vinden.
Gelukkig geen Blauw Scherm of Dood, dat scheelt...

Nee, ik had de cd brander ingeplugd, alleen door alle problemen die ik hierdoor kreeg alles weer terug gezet naar de oude situatie. dus de brander is weg. alleen cd speler zit er nog in en HD natuurlijk.

Hoe controleer ik de BIOS?

nog even iets, vlak voordat de computer opnieuw begint op te starten (dus na het laadbalkje van windows XP) komt er heeel kort (fractie van seconde, als je precies op dat moment knipperd met je ogen zie je het niet.) een blauw scherm. vervolgens start hij opnieuw op.....

De BSoD... OK:

Zet alles even terug zodat het wel werkt. Ga naar Start, Deze computer, RechterMuisKlik, Eigenschappen, tabblad Geavanceerd, Opstart- en herstelinstellingen, Instellingen, Systeemfouten & vink daar De computer automatisch herstarten UIT. OK, Toepassen, OK.

Je kan de foutcode trouwens ook uit je logboek vissen: Deze computer, RMK, Beheren, Logboeken, Systeem, zoek naar de rode kruisjes, aanklikken, & dat kan je dan hier plakken.

Computer uitzetten, aansluiten, opstarten. Schrijf de eerste foutcode (0x????????) even op of maak er een foto van.

P.S: Ik begrijp nu uit je verhaal niet meer of het BSoD zich voordoet bij de brander of de herstelde speler?

Laatst bewerkt:
Dat is dus het probleem, met dezelfde instellingen als toen hij het nog wel deed blijft de pc ook opnieuw opstarten... ben nu beetje met die jumpertjes aan het rotzooien kijken wat werkt.!

Zoals ik op verschillende fora las moet hij het zo doen:
IDE kabel 1 (HD): laatste plug, dus master
IDE kabel 2 (Cd-speler): laatste plug, ook master

Klopt dit? trouwens, als ik deze instelling doe, doet de pc het ook niet...

pff, ik wordt gek :D

Ja, dat is wel de beste manier van werken. Slaves op de middelste kabelconnector. Moederbord maakt onderscheid tussen IDE1 & IDE2 (staat erbij, piepkleine lettertjes).

BIOS bereik je meestal met Del of F2. Mep zodra je beeldscherm het doet op Esc, meestal zie je dan je BIOS-POST waar ook ergens de toets voor Setup (BIOS) staat.

Doe het even anders: Laat de CD er even helemaal af & kijk dan of de computer wel start.

PC start ook niet als ik de IDE van de CD speler eruit haal...(voeding had ik hierbij laten zitten)
als ik beide, voeding en IDE eruit haal start de pc ook weer opnieuw op...

Wordt hier aardig gek van, Hoop echt dat iemand de gouden tip heeft! haha.
in ieder geval alvast erg bedankt voor het meedenken!

OK, laatste keer voor vandaag:

CD is het dus niet (voeding niet ernstig in dit geval, zonder voeding aansluiten is veel erger).

Kan je een XP installatie/herstel CD ergens lenen? Mag OEM zijn, als je er maar mee kan opstarten.
Start daar mee op & kies Optie R. Hoe je dat doet kan je vast wel vinden...

als je pc opstart moet je op F8 drukken
en dan met de pijltoets naar boven naar (laatste bekende juiste configratie) en dan op enter
werkt het dan

Mocht Laatst bekende configuratie niet werken, kan je met F8 (Meppen zodra je BIOS-scherm verdwijnt, moet je een beetje slag van krijgen) ook Automatische herstart na systeemfout selecteren, Enter.

De eerstvolgende BSoD blijft dan staan & kan je de foutcode even opschrijven. Ziet er ongeveer zo uit, op een blauw scherm uiteraard:

INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE

0x0000007B (0x????????, 0x????????, 0x????????, 0x????????)

Beschrijving (????_????_????) plus de eerste code is voldoende (0x???????), de 4 codes tussen de haken zijn niet direct noodzakelijk.

Laatst bewerkt:
Ik zal morgen even proberen wat u in het laatste bericht zei...dan zal ik de foutcodes hier posten.

Als dat niet werkt ga ik maar opzoek naar een herstel / installatie cdrom van windows.

Jullie horen nog van me dan!!
Super bedankt in ieder geval!

Groeten

Beste mensen,
Sorry dat ik nu pas reageer, had de computer even links laten liggen zodat ik kon genieten van het weekend haha!

Hierbij de foutcodes:
Eerst is er een heel verhaal over dat er een probleem is gevonden etc.

op de laatste regel staat: ***STOP: 0x00000024 (0x00190203, 0x82346400, 0xC0000102, 0x00000000)

Dit is de informatie die ik jullie nu kan geven.
Ook heb ik inmiddels een Recovery cd-rom van iemand geleend, hoe moet ik deze gebruiken?

Alvast bedankt weer!!
groeten!

Na het een tijdje links te hebben laten liggen, maar weer eens gekeken of hij het wonderbaarlijk zal doen....niet dus
de pc start nog steeds elke keer opnieuw op.
ik had een herstel cd-rom geleend alleen dit werkt niet...hij geeft dan de melding: Fout! stysteem niet ondersteund

Pff, hoop echt dat ie het ooit nog gaat doen! al mn niet gebackupte muziek etc staat erop :(

Iemand nog iets wat ik kan proberen???

Beste forumleden,

Inmiddels bijna een jaar verder en heb de computer niet meer aangeraakt. Ik heb me erbij neergelegd dat hij het niet meer gaat doen en heb al een tijd een goede laptop die perfect werkt!
Toch staan er nog wel wat bestanden en foto's op de HDD die ik wel zou willen terug zien. Nu heb ik Google geraadpleegd en kwam op het volgende apparaatje:

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/990636?WT.mc_id=tt&insert=9J

Zou dit echt werken? Als dit zo is lijkt me dat erg gaaf, zodat ik mijn oude bestanden weer kan zien!

Ik hoor het graag! :)

Groeten, Jesper

Ja waarom zou het niet werken? Ik heb toevallig ook zoiets nodig.
Je zal wss wel eigenaar v.d. schijf moeten worden om alle bestanden te kunnen zien.
Hoe dat gaat lees je hier #3
Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan