PC start telkens opnieuw op !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jersey

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2003
Ik heb niet helemaal hetzelfde probleem, maar wel in de lijn van het topic...

Al geruime tijd herstart mijn pc zich als ik een MOV/Quicktime filmpje wilde kijken. Ook al had ik Quicktime op mn pc gezet, eraf gegooid, opnieuw geïnstalleerd etc, hij bleef het doen.

Nou valt daar omheen te werken, maar nu heb ik een groter probleem...
Het lijkt nu of ie geen Java meer aankan.
Java eraf gegooid opnieuw geïnstalleerd, maar helaas... Bij elke toepassing waarbij Java gebruikt wordt *waarschijnlijk, want ik krijg de kans niet om te zien waarmee iets opstart*, gooit mn pc zich uit en herstart ie zichzelf.
Straks deed ie t ook bij een Adobe document dat ik op een site wilde openen...

Behoorlijk vervelend als je net met iets bezig bent, dus als iemand tips heeft, heeeeeel graag!!!!

Thanks alvast!

Ik heb niet helemaal hetzelfde probleem, maar wel in de lijn van het topic...

Al geruime tijd herstart mijn pc zich als ik een MOV/Quicktime filmpje wilde kijken. Ook al had ik Quicktime op mn pc gezet, eraf gegooid, opnieuw geïnstalleerd etc, hij bleef het doen.

Nou valt daar omheen te werken, maar nu heb ik een groter probleem...
Het lijkt nu of ie geen Java meer aankan.
Java eraf gegooid opnieuw geïnstalleerd, maar helaas... Bij elke toepassing waarbij Java gebruikt wordt *waarschijnlijk, want ik krijg de kans niet om te zien waarmee iets opstart*, gooit mn pc zich uit en herstart ie zichzelf.
Straks deed ie t ook bij een Adobe document dat ik op een site wilde openen...

Behoorlijk vervelend als je net met iets bezig bent, dus als iemand tips heeft, heeeeeel graag!!!!

Thanks alvast!

Krijg je eens blauw scherm te zien?
Probeer eens een antivirus en antispyware scan te doen

groetjes Nick:thumb:

Dat heeft geen zin. Blauwe schermen hebben vrijwel altijd met hardware of driver problemen te maken.
Ik lees graag nog welke fout er in het blauwe scherm staat.

Ik krijg geen blauw scherm...
Mn pc start zichzelf op de normale manier op als wanneer ik m gewoon aanzet of zelf zou herstarten. Dus daarin vertoont ie geen rare dingen.

Maar het lijkt wel of ik er steeds minder mee kan... Ook downloadprogramma's accepteert ie niet.
Ik heb er al een Malwarescanner overheen gegooid.
Ik wil mn virusscanner erop zetten, maar dan ga ik eerst wat zaken op cd zetten, anders duurt het letterlijk uren...
Wil nu proberen een herstelpunt te bereiken, kijken of dat helpt.

Zou het misschien door Servicepack 3 kunnen komen? Heb die er wel al een tijdje op staan, maar dit probleem speelt ook al een tijdje. Weet alleen niet of dat tegelijkertijd begonnen is.
En als ik dat Servicepack eraf gooi, kan ik dan helemaal niks meer, of hoe werkt dat? Van die SP heb ik nl echt geen verstand...

Bedankt alvast!

Als je denkt dat het door het servicepack komt dan kan je hem er gewoon afhalen.
Heb je geen last van rare meldingen of pop ups en dergelijke?
Een keer goed opschonen met CCLEANER en daarna defragmeteren doet ook vaak wonderen.

Een hijackthis log mag op deze site niet geplaatst worden.
Dit in verband met een overeenkomst met nucia.eu....

Wil je een log plaatsen dan kan je dat op www.nucia.eu doen.

Hoi en bedankt voor de reacties.
Op dit moment is het nog veel erger...
Afgelopen dagen heb ik verschillende dingen geprobeerd. Nog niet wat hier staat want ik kan internet niet op (zit nu op andere pc). Ik heb herstelpunt gemaakt, maar dat hielp niet.
Terwijl die de pc weer opstartte, kreeg ik de melding van Incredimail dat ik een upgrade nodig had. Die aangezet, maar die bleek na ruim 8 uur nog te lopen...
Alles maar onderbroken en pc uitgezet. Die wilde upgrades etc installeren, dus prima, gewoon naar bed gegaan. Volgende ochtend draaide ie nog!
Dat wel laten afhandelen, maar sindsdien doet mn pc wel erg weinig..
Ik heb het inmiddels voor elkaar wat muziek eraf te gooien en dat maakte die mappen wel wat sneller, maar de rest doet het nog steeds niet (standaard dingen als internet en msn etc).
Ik kreeg een InCD melding, maar heb inmiddels gevonden dat dat niet uitmaatk, dus die delen van Nero gooi ik er wel af.
Virusscanner heeft 2 dingen gevonden en die heb ike r gelijk af gegooid, maar ook dat helpt niet.

HELP, ik weet het nu echt even niet meer!!

Hoi en bedankt voor de reacties.
Op dit moment is het nog veel erger...
Afgelopen dagen heb ik verschillende dingen geprobeerd. Nog niet wat hier staat want ik kan internet niet op (zit nu op andere pc). Ik heb herstelpunt gemaakt, maar dat hielp niet.
Terwijl die de pc weer opstartte, kreeg ik de melding van Incredimail dat ik een upgrade nodig had. Die aangezet, maar die bleek na ruim 8 uur nog te lopen...
Alles maar onderbroken en pc uitgezet. Die wilde upgrades etc installeren, dus prima, gewoon naar bed gegaan. Volgende ochtend draaide ie nog!
Dat wel laten afhandelen, maar sindsdien doet mn pc wel erg weinig..
Ik heb het inmiddels voor elkaar wat muziek eraf te gooien en dat maakte die mappen wel wat sneller, maar de rest doet het nog steeds niet (standaard dingen als internet en msn etc).
Ik kreeg een InCD melding, maar heb inmiddels gevonden dat dat niet uitmaatk, dus die delen van Nero gooi ik er wel af.
Virusscanner heeft 2 dingen gevonden en die heb ike r gelijk af gegooid, maar ook dat helpt niet.

HELP, ik weet het nu echt even niet meer!!

Sorry als ik fout ben, maar ik denk toch dat dit te maken heeft met virus of spyware.
Gooi SUPERAntispyware en CCleaner er eens over zoals hier al gezegt is.

Sorry als ik fout ben, maar ik denk toch dat dit te maken heeft met virus of spyware.
Gooi SUPERAntispyware en CCleaner er eens over zoals hier al gezegt is.

Hoi en bedankt!
Ik zit inmiddels weer achter mn eigen pc en o wonder, hij werkte Incredimail ineens wel bij (en gewoon snel) en sindsdien doet ie het weer. Ineens...
Ik gooi bovengenoemde scans er wel nog allemaal overheen hoor, want ik wil zeker weten dat er niks in zit.
Mochten er nog oplossingen zijn voor het herstarten bij bepaalde programma's heel graag, want ik denk dat dat nog niet verholpen zal zijn! (durf ik nou even niet te proberen, ben mail van een week aan het wegwerken...)
Fijne jaarwisseling en nogmaals vast bedankt. :thumb:

Hoi en bedankt!
Ik zit inmiddels weer achter mn eigen pc en o wonder, hij werkte Incredimail ineens wel bij (en gewoon snel) en sindsdien doet ie het weer. Ineens...
Ik gooi bovengenoemde scans er wel nog allemaal overheen hoor, want ik wil zeker weten dat er niks in zit.
Mochten er nog oplossingen zijn voor het herstarten bij bepaalde programma's heel graag, want ik denk dat dat nog niet verholpen zal zijn! (durf ik nou even niet te proberen, ben mail van een week aan het wegwerken...)
Fijne jaarwisseling en nogmaals vast bedankt. :thumb:

Raar dat het zo opeens is. Het kan ook aan hoge temperaturen liggen, en dan krijg je een trage pc en eventueel opeens herstarten bij een hoog processorgebruik.

Controlleer je temperaturen eens met PC Wizard en post die hier eens nadat de pc een half uurtje opstaat en hoe je die normaal gebruikt.

Goed, ik kan beter helemaal opnieuw beginnen geloof ik...
Ik heb PC Wizard gedownload, maar tadaa, zodra ik m wilde opstarten, herstartte mijn pc zichzelf weer.
Dat was vanmorgen rond 11uur, ik heb nu weer een redelijk normaal werkende pc zoals op oudjaar (door maar weer systeemherstel te doen), maar ook dat was van korte duur, dus ben benieuwd hoe lang dit duurt...
Ben een beetje de weg kwijt en ben in staat mn pc het raam uit te gooien, dus nog even in kort de problemen van de afgelopen tijd:

* PC herstart zichzelf bij het willen gebruiken van Quicktime. QT eraf gehaald, opnieuw geïnstalleerd, geen succes, dus gewoon alles eraf en MOV filmpjes ontwijken.
* PC herstart zichzelf bij programma's met Java of iets anders (limewire, mahjong, bepaalde scanprogramma's etc). Java eraf gehaald, opnieuw erop, geen succes.
Er brandt nu alweer een week een icoontje om bij te werken, maar door andere problemen lukt dit niet.
* PC reageert gewoon niet meer, danwel ontzettend traag (half uur voor het openen van een scherm is normaal). Systeemherstel werkt slechts tijdelijk. Na het afsluiten en de bijbehorende installatie van updates door Windows is het weer gedaan met de pret.
Na veel moeite diverse programma's laten scannen (adaware, ccleaner, malware, windowscare en avast) en opgeschoond.
* Al een week continu icoontje in beeld dat antivirus geupdate moet worden of niet werkt. Op dit moment staat avast blijkbaar uit, want rood blokdingetje erbij, maar niks gedaan. Programma is up to date dus dat kan het probleem niet zijn.
* Tevens icoontje dat updates geïnstalleerd kunnen worden (geel schild met uitroepteken), maar vandaag nog niet gedaan, want dat geeft ook steeds problemen.
* Veel muziek eraf gegooid, programma's die ik toch niet gebruik eraf gehaald.

Ik heb dus vooral gescand op malware en virussen, pc leger gemaakt en systeemherstel gedaan. Op dit moment doet ie het dus, maar durf m eigenlijk niet uit te zetten, ben bang dat het dan weer huilen met de pet op wordt...
Heeft iemand enig idee wat ik zou kunnen doen, want ik snap het niet meer....
Dacht dat ik een heel eind kwam met eigen kennis, maar dan moet ie wel meewerken... :S

Goed, ik kan beter helemaal opnieuw beginnen geloof ik...
Ik heb PC Wizard gedownload, maar tadaa, zodra ik m wilde opstarten, herstartte mijn pc zichzelf weer.
Dat was vanmorgen rond 11uur, ik heb nu weer een redelijk normaal werkende pc zoals op oudjaar (door maar weer systeemherstel te doen), maar ook dat was van korte duur, dus ben benieuwd hoe lang dit duurt...
Ben een beetje de weg kwijt en ben in staat mn pc het raam uit te gooien, dus nog even in kort de problemen van de afgelopen tijd:

* PC herstart zichzelf bij het willen gebruiken van Quicktime. QT eraf gehaald, opnieuw geïnstalleerd, geen succes, dus gewoon alles eraf en MOV filmpjes ontwijken.
* PC herstart zichzelf bij programma's met Java of iets anders (limewire, mahjong, bepaalde scanprogramma's etc). Java eraf gehaald, opnieuw erop, geen succes.
Er brandt nu alweer een week een icoontje om bij te werken, maar door andere problemen lukt dit niet.
* PC reageert gewoon niet meer, danwel ontzettend traag (half uur voor het openen van een scherm is normaal). Systeemherstel werkt slechts tijdelijk. Na het afsluiten en de bijbehorende installatie van updates door Windows is het weer gedaan met de pret.
Na veel moeite diverse programma's laten scannen (adaware, ccleaner, malware, windowscare en avast) en opgeschoond.
* Al een week continu icoontje in beeld dat antivirus geupdate moet worden of niet werkt. Op dit moment staat avast blijkbaar uit, want rood blokdingetje erbij, maar niks gedaan. Programma is up to date dus dat kan het probleem niet zijn.
* Tevens icoontje dat updates geïnstalleerd kunnen worden (geel schild met uitroepteken), maar vandaag nog niet gedaan, want dat geeft ook steeds problemen.
* Veel muziek eraf gegooid, programma's die ik toch niet gebruik eraf gehaald.

Ik heb dus vooral gescand op malware en virussen, pc leger gemaakt en systeemherstel gedaan. Op dit moment doet ie het dus, maar durf m eigenlijk niet uit te zetten, ben bang dat het dan weer huilen met de pet op wordt...
Heeft iemand enig idee wat ik zou kunnen doen, want ik snap het niet meer....
Dacht dat ik een heel eind kwam met eigen kennis, maar dan moet ie wel meewerken... :S

EDIT 3/1: Helaas..hij doet het weer niet meer. Zelfs systeemherstel naar de 31e niet meer. Ik was klaar met alles toen ie het wel weer even deed en heb de pc afgesloten. En ja hoor, bij opstarten was het weer mis...
Denk dat, tenzij iemand nog ideeën heeft, ik maar naar de pc boer moet...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan