pc start telkens weer opnieuw op na 6 maanden stilstand.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Hallo,
6 maanden geleden heb ik een goed werkende pc weggezet en niet meer gebruikt. Nu zijn wij verhuisd en ik wilde de pc weer gaan gebruiken, maar nu start die iedere keer weer vanzelf opnieuw op! Beeld krijg ik dus ook niet en kan verder ook niets zien. Alle verbindingen nagelopen maar niks gevonden. Waar zou dit aan kunnen liggen?
mvrgr. Kanyarat.

Hoi,

Bios batterij leeg en dus de instellingen kwijt misschien?

Bedankt voor de tip! Dat kan dus ook! 6 maanden geleden was hij nieuw. Mocht dat zo zijn en ik zet er een nieuwe in, hoe kom ik dan weer aan die instellingen?

Hoi,

Ja de gegevens van je geheugen en processor even opzoeken qua instelling en die invoeren kan je nu ook al proberen.

Indien het de BIOS backup batterij zou zijn dan moet je bij de POST messages in de BIOS/ UEFI kunnen komen. Zet daar de instellingen eens terug naar standaard. Lost dat iets op?

Ik heb de batterij vervangen, maar daar ligt het niet aan. De pc start gewoon iedere keer weer opnieuw op.

Hallo

"6 maanden geleden heb ik een goed werkende pc weggezet "

" 6 maanden geleden was hij nieuw"

" maar nu start die iedere keer weer vanzelf opnieuw op! Beeld krijg ik dus ook niet en kan verder ook niets zien"

Het steeds aan/uit cyclen van deze p.c. lijkt sterk op een voedingsprobleem.

Probeer eens een ruilvoeding.

Of ... claim de garantie op dit 6 maand oude systeem.

Peter

Probleem opgelost! Hoe weet ik niet precies, maar bij het checken van alle verbindingen haalde ik er een geheugenbankje uit (zat goed), zette het er weer in, en alles werkte weer! Hoe is mij een raadsel!
Bedankt voor de tips:thumb:

Hallo

... zo goed als zeker stof in cominatie met trillingen ...

In/uitpluggen zal dit blijkbaar hebben verholpen...

Intermitterende kontakten v/h geheugen geven inderdaad dezelfde symptomen als een defekte voeding....

Had dit wel niet verwacht bij een dergelijk "jong" systeem ...

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan