PC start vanzelf op vanuit slaapstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johanjohan

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2010
Beste mensen, ik kon deze vraag niet vinden al vermoed ik dat hij wl eerder gesteld is. Sinds kort start mijn pc vanzelf op uit de slaapstand. Kom ik 's morgens op kantoor en dan staan de schermen alweer aan. Wat zou dat kunnen zijn? Het gekke vind ik dat ook de energie-instellingen niet meer werken. Ik heb ingesteld dat het beeldscherm na een kwartier inactiviteit moet uitgaan en de pc na een uur inactiviteit in de slaapstand, maar beide werken ook niet. Wie weet raad? Alvast hartelijk dank!

Staat waarschijnlijk iets in je BIOS ingesteld.
Daar zitten vaak opties om hem op te starten met Wake On Lan of met een toets aanslag of USB.
Zou zelfs kunnen dat er in je BIOS ingesteld staat hoe laat ie op moet starten.
Doorzoek dus je BIOS instellingen voor instellingen die hier mee te maken hebben en schakel ze indien ze ongewenst zijn gewoon uit.

Zou er zoiets als het volgende uit kunnen zien:
- power on by ps2 keybord: enabled
- power on by ps2 mouse: enabled
- power on by internal mac lan: enabled
- power on by pci devices: enabled
- power on by external modems: enabled
- power on by rtc alarm: enabled

Als je trouwens in je eventlogs kijkt kun je achterhalen hoe laat hij precies is opgestart.
Druk voor het bekijken van je logs op Winkey+R en typ vervolgens eventvwr.msc, kijk vervolgens in bijv. je systeemlog en je ziet vanzelf een tijdstip wanneer er events worden gegenereerd, dit zal het tijdstip zijn dat je laptop opgestart is.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan