Pc start weer op na afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zion01

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2007
Ik weet niet of deze vraag hier zo gaat staat, maar ik weet niet precies waar het aan ligt dus heb ik hem hier maar algemeen onder systeem geplaatst :)

Ik heb 2 weken terug een nieuwe pc gekocht met Vista, geen problemen, alles draait perfect. Heb alleen nu 1 probleem bij het afsluiten van de pc. Als ik de computer afsluit (in Vista onder eerst het pijltje en vervolgens afsluiten, maar ook als ik gewoon de knop in druk) sluit hij af, blijft zo'n 2-3 seconden uit en start daarna gewoon weer op. Dan moet ik de knop een poosje inhouden, zodat ie weer uit gaat en dan blijft hij wel uit.

Dacht eerst dat het aan Vista lag, maar daar staat alles goed (functies van de power en reset knop staan gewoon goed) en ook als ik gewoon op de knop druk doe hij het. In de bios staat voor zover ik kon zien ook niets verkeerd waardoor hij weer op kon starten..

Iemand enig idee waar dit door kan komen en hoe dit opgelost kan worden? Alvast bedankt!

Ter aanvulling mijn pc configuratie:

Intel E6750 processor
Kingston 2x1 GB geheugen
Asus P5k-PL moederbord
Asus EN6200 videokaart
Antec 500W voeding
Western Digital 500GB harde schijf

Laatst bewerkt:
Misschien heb je toch niet goed gekeken in het BIOS, misschien staat daar de functie ''AC power loss restart'' op Enabled. Dit heb ik ook wel eens gehad.

Heb het nog even een keer nagekeken, maar dit staat uit. Heb het zelfs nog met dat op enabled en daarna weer op disabled geprobeert, maar gaf bij allebij gewoon hetzelfde resultaat.

Las in een ander topic dat het nog aan de reset knop kon liggen, dat die bleef hangen ofzo. Dus heb ik het stekkertje van het moederbord gehaalt, maar hij start nog steeds opnieuw op :confused:

Iemand nog meer ideeën? :)

denk iets aan het mobo, als het probleem niet softwarematisch is wat mij waarschijnlijker lijkt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan