PC start wel op maar geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

droersch

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2001
Berichten
379
Hallo,

ik dacht even m'n register te gaan opschonen en fixen maar ik kreeg dus 2 keer een blue screen en toen niks meer.
M'n pc start nu wel op (tenminste zo lijkt het) maar ik heb geen beeld. M'n videokaart zal dus wel kapot zijn??
Voordat ik een nieuwe ga kopen heeft iemand misschien nog een idee waar het anders aan kan liggen? Beveiliging of zo?
 
Als je geen beeld hebt kun je ook niet zien of je pc opstart, aan het geluid van opstartende harde schijven en ventilatoren kun je alleen horen dat er spanning op staat, je mobo kan ook overleden zijn.

Hoor je bios beeps? zo nee, dan is er iets goed fout, indien je videokaart zou zijn overleden hoor daar een postcodebeep over.

Sluit er eens een pci videokaart op aan, indien aanwezig, of een andere AGP kaart.
 
Als ik de voeding eraf haal en opnieuw erin doe begint de pc meteen met opstarten (tenminste dat lijkt zo) maar er gebeurt verder niks.

Ik denk dat er iets met het register of de bios is. Is er een manier om dit te resetten?
 
Kijk in je manual van je mobo bakker of haal hem op bij de site voor de plaats van de reset pinnen.

Je kunt hem proberen te resetten met de resetjumper/pinnen, of de batterij er een aantal minuten uit te halen met alle spanning eraf, eventueel de kontakten van de batterijhouder kortsluiten.

Maar nogmaals, heb je pci grafische kaart, of kun je die even lenen? heb je hiermee ook geen beeld en je krijgt ook geen piepjes van je mobo, en de toetsenbordledjes lichten ook niet op, mobo overleden.
 
Het is dus niet de videokaart want ik heb het geprobeerd met een oudere videokaart en die werkte ook niet dus het is denk ik het moederbord. Het lijkt alsof de pc in een loop hangt met opstarten.
Moet ik hiervoor een nieuw topic openen?
 
Van je register opschonen gaat je moederbord stuk??
Kan je wel in bios komen?
of start eens op met F8 en dan opstarten bij systeem crach uitschakelen.

Als is XP cd er in en Repair of zo
 
Van het register opschonen kreeg ik een blue screen en tijdens het rebooten liep de pc vast.

Ik kom niet in de bios en ik kan ook niet met F8 opstarten. Ik kan helemaal niks.
 
Wat draait er wel??

Zit al het kabel werk er wel goed in en apparaten goed aan gedrukt
 
Laatst bewerkt:
De ventilator van de processor draait :confused:

Het lijkt alsof de pc opstart maar er verschijnt niks op het scherm. Het lijkt alsof hij niet bij de bios of bij het geheugen komt. Is dan het geheugen kapot of het moederbord?
 
De link naar dat topic werkt niet...

Ik heb alle kabels losgehaald inclusief voeding en de aan/uit knop 30 seconden ingehouden, maar niet het gewenste effect.

Normaal als ik de voeding kabel er opnieuw in doe maakt de pc een kort geluid alsof hij spanning krijgt. Dat gebeurt nu ook niet.
 
Hoe kan het dan dat de ventilator van de processor het wel doet als ik de pc aan zet?
 
Haak ik af, weet niet,ergens iets niet goed of ik begrijp je niet
 
droersch zei:
Hoe kan het dan dat de ventilator van de processor het wel doet als ik de pc aan zet?

Die krijgt gewoon spanning via het moederbord, maar dat zegt helemaal niets.
Moederbord is gewoon overleden, dat wil zeggen, de north of southbride.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan