pc start wel op, maar kan niet aanmelden

Status
Niet open voor verdere reacties.

bazzia

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2007
hallo,

ik heb hier een pc die lastig doet. hij wil wel opstarten, maar ik kan me niet aanmelden, dan blijft hij "hangen". Als ik echter in veilige modus opstart, dan fucntioneert hij wel normaal.

hebben jullie een idee, wat moet ik hier posten om jullie meer inzicht te geven?

Vermoedelijk een programma dat blokeerd bij het opstarten. Heb je misschie pas geleden iets geinstalleerd? een nieuwe firewall ofzo? zet je virusscanner anders uit bij het opstarten, deze blokeerd misschien.

Vermoedelijk een programma dat blokeerd bij het opstarten. Heb je misschie pas geleden iets geinstalleerd? een nieuwe firewall ofzo? zet je virusscanner anders uit bij het opstarten, deze blokeerd misschien.

nee, ik heb niks recents geinstalleerd. Het probleem begon bij het zomaar "uitvallen" van de pc. Daarna zijn de problemen begonnen.

Het kan ook een virus zijn doe eens een scan. En kijk ook eens in de lijst met programma's die mee opstarten en vink er anders eens een paar weg waarvan je denkt dat ze het opstarten kunnen blokeren.

Laatst bewerkt:
Het kan ook een virus zijn doe eens een scan. En kijk ook eens in de lijst met programma's die mee opstarten en vink er anders eens een paar weg waarvan je denkt dat ze het opstarten kunnen blokeren.

ok, ik heb van te voren ook al een scan gedaan met AVG antispiware. Die vond een aantal dingen die er niet thuishoorde, die heb ik dan al verwijderd.

in de lijst met opstartprogramma's via msconfig heb ik ook al gekeken, maar ik kon zo niks traceren wat er niet thuishoorde.

Heb je ook een goede virusscanner er op staan waarmee je nog een scan kan doen?

Heb je ook een goede virusscanner er op staan waarmee je nog een scan kan doen?

ik kan het proberen met Norton, die heb ik erop staan, al ben ik daar niet echt tevreden over. Ik zal eens een andere downloaden in de veilige modus en dan scannen.

ik hou je op de hoogte michiel!

Hoezo een andere downloaden? virusscanners kunnen elkaar blokeren, je moet deze eerst volledig verwijdern hoor. je hebt er toch geen twee op staan?

Hoezo een andere downloaden? virusscanners kunnen elkaar blokeren, je moet deze eerst volledig verwijdern hoor. je hebt er toch geen twee op staan?

ik heb al gelezen dan norton een gatenkaas is, die heb ik dan ook vervangen.

je hebt hem toch goed verwijderd? norton staat ook bekend om het moeilijk verwijderen van her programma dus kijk is in lopende proscesen of je nog iets van norton staat. in wat heb je het vervangen?

je hebt hem toch goed verwijderd? norton staat ook bekend om het moeilijk verwijderen van her programma dus kijk is in lopende proscesen of je nog iets van norton staat. in wat heb je het vervangen?

ik heb het vervangen met avast, die is nu een scan aan het doen. Het is inderdaad een lastig programma, blijven allemaal delen achter. Ik heb net gelezen dat ik via "run" twee opdrachtregels moet intikken waarna ik de map symantec in de common files kan verwijderen.

Avast was best goed aangeschreven las ik.

ps. als ik dus in veilige modus opstart, doet ie het wel, maar als ik me wil aanmelden in normale modus blijft ie al hangen in het logon menu.

kan ik geen optie ergens aanvinken, waarbij xp de foutmelding zelf aangeeft?

nee dat denk ik niet, dit is typisch een probleem van virusscanners die elkaar blokeren. Is het ook begonnen nadat je avast hebt geinstalleerd? het kan natuurlijk ook nog een virus zijn.

nee dat denk ik niet, dit is typisch een probleem van virusscanners die elkaar blokeren. Is het ook begonnen nadat je avast hebt geinstalleerd? het kan natuurlijk ook nog een virus zijn.

nee, het is vanmiddag ineens begonnen. Toen stond norton er al op.

ben je bekend met hijack this? ik kan wel een log plaatsen? Ik heb het vermoede dat het een virus is

Het mach niet meer op dit forum je kan het op www.hijackthis.nl plaatsen of een gelijkaardige site. je bent er toch wel vertouwd mee lees anders eerst even dit meld ook als je je logje plaatst je probleem en dat je norton volledig wilt verwijderen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan