pc start willekeurig wel of niet op met xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Ik heb een Fujitsu Siemens esprimo P5905 pc die er gedeeltelijk mee gekapt is. Er zijn diverse threads hierover, maar hier ligt het net even anders. Als ik de pc opstart stopt deze er soms gelijk al mee, soms stopt ie tijdens het windows aanmeldscherm, en soms gaat ie gewoon door en stopt ie als ik in een of ander programma zit. Er gaat dan behalve uitzetten helemaal niks meer. In de veilige modus gebeurt hetzelfde. Het is niet de koeling of de voeding want ik heb er een andere schijf aangehangen, daarop xp geinstalleerd, en dat dat werkt tot nu toe wel goed. Niet gehinderd door enige kennis ga ik er dan van uit dat het aan die HD moet liggen, maar is daar ook nog iets aan te doen?
mvrgr. Kanyarat.

Als je geluk hebt, dan is je HD niet kapot en dan ben je gered met een nieuwe installatie van Windows XP. Mogelijk is alleen het 'boot record' kapot en dat zou betekenen dat je de harddisk nog kunt herstellen.

Echter... je moet beschikken over een Windows XP installatie- of een recovery CD-ROM,want daarmee kan je (1) Windows XP opnieuw installeren en (2) de Herstelconsole starten. En de Herstelconsole van Windows XP biedt een optie waarmee u het 'Master Boot Record' kunt repareren

De hd blijkt het toch niet te zijn. Ik heb er een nieuwe hd aangehangen met een schone xp installatie, maar ook daar gebeurt hetzelfde.

Ik kan je niet volgen.

In je 1e posting schrijf je:
Het is niet de koeling of de voeding want ik heb er een andere schijf aangehangen, daarop xp geinstalleerd, en dat dat werkt tot nu toe wel goed

In je laatste posting:
De hd blijkt het toch niet te zijn. Ik heb er een nieuwe hd aangehangen met een schone xp installatie, maar ook daar gebeurt hetzelfde.

Hier spreekt m.i. e.e.a. elkaar tegen...

Laatst bewerkt:
Dat klopt wel, maar omdat in de eerste instantie de nieuwe schijf goed werkte ging ik ervan uit dat de rest in orde was en dat het aan de schijf lag. Verkeerd gedacht dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan