PC start Windows niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Donnie D

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2005
Berichten
114
Sinds gisteren start mijn pc Windows niet meer op.
Er komt een zwart scherm met de volgende melding:
Fout opgetreden, volgende bestand verwijderd of beschadigd, <windows-hoofdmap>\system32\ntoskrnl.exe
Installeer dit opnieuw enz.
Wat moet ik doen?
Alvast bedankt voor de reacties.
 
Laatst bewerkt:
Hallo !


Vrij van virussen ?
Het funlove virus beschadigde een aantal jaren geleden regelmatig het NT operating system kernel bestand.


W32.FunLove.4099 has the opportunity to modify the Ntoskrnl.exe file, the Windows NT kernel located in the \Winnt\System32 folder.
http://securityresponse.s...ata/w32.funlove.4099.htm

Probeer dit eerst eens en scan voor virussen etc, evt. in veilige modus.

Succes,

Harry.
 
Harry Snor: Ik heb een virus scanner, die iedere dag draait. Zou het vreemd vinden als er een virus in is geslopen. De link werkt niet, kan pagina niet vinden. En scannen voor virussen, dat kan nu niet, kan niet in Windows komen ;) Of is er nog een manier om dat wel te kunnen ook al start Windows niet op?

Bertus: Ik ga het proberen, hopelijk werkt het.

P.S. Denken jullie trouwens dat het te verhelpen is, in die zin dat er geen bestanden/gegevens/programma's kwijt zijn? Of is het een "groot" probleem?
 
Hoi !

Door de repair-procedure raak je geen bestanden kwijt, hoor.

Virusscannen kun je altijd; bijv. d.m.v. DEZE: http://www.ultimatebootcd.com/

Hiermee kun je vet. ook het beschadigde bestand herstellen, mocht de repair-procedure om wat voor reden dan ook niet lukken.

Succes,

Harry.
 
Ik wou eerst via veilige modus een virusscan laten doen, maar ik kan niet in veilige modus komen. Nu heb ik de Windows cd er in gedaan, en op de R van reapair, moet ik nu gewoon <windows-hoofdmap>\system32\ntoskrnl.exe intoetsen? Voordat er iets fout gaat...
 
Hoi,

Zo eenvoudig zal het niet gaan.

Als je achter de prompt help? typt krijg je een overzicht van de mogelijke commando's.

Je kunt m.i. beter opstarten van de WinXP CD, dan kiezen voor: installeren.


Na enige tijd zal Windows je dan vragen of je opnieuw wilt installeren of de bestaande Windows-versie wilt repareren. Kies voor dat laatste en normaliter komt het dan voor elkaar zonder verlies van gegevens.

Na de reparatie's moet je wel evt. downloads opnieuw uitvoeren.

Succes,

Harry.
 
Hoi Harry Snor,
Volgens mij is opstarten van de Windows CD en dan installeren ook niet echt wat,
op een gegeven moment wordt er gesproken over "partitie", en dan kies ik voor C schijf,
maar dan zegt hij dat dat niet kan (beschadigd) en dan kan ik 2 soorten opties kiezen van formatteren. Mmm... dan gaan dus wel mijn gegevens verloren. Of zie ik dat verkeerd? Tip?
 
Hallo !

Dan zou ik opstarten van de XP-CD, kiezen voor "R"en dan achter de prompt "chkdsk /r" typen, en dan "Enter".

Zou het moeten oplossen.

Je kunt ook het progje Testdisk gebruiken: http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

Succes,

Harry.
 
Harry Snor, ik heb chkdsk/r getypt, maar hij zegt dat hij de opdracht niet herkend.
Herstel: Wel gelukt, er moest een spatie tussen :) Ik laat je weten of het gelukt is.
 
Laatst bewerkt:
Bij 50% geeft hij de volgende melding:
Het volume blijkt een of meerdere onherstelbare bestanden te hebben.
Daaronder staat dan weer prompt waar ik weer wat zou kunnen typen.
Wat nu?
 
Hallo !

Tja, dan zou ik proberen je evt. onmisbare bestanden waar je geen back-up van hebt van je HDD te halen (evt. door deze als "slave"in een andere PC te hangen); en dan deze testen op bad clusters etc.

Blijkt de HDD nog Oke te zijn (wat ik toch ga betwijfelen) formatteren en Windows opnieuw installeren.

Succes,

Harry.
 
Hoi Harry Snor,
Bedankt voor je reactie. Maar je zegt dingen "onmisbare bestanden waar je geen back-up van hebt van je HDD te halen (evt. door deze als "slave"in een andere PC te hangen); en dan deze testen op bad clusters etc" waar ik geen verstand van heb. Dus ik denk dat ik de pc maar even weg ga brengen. Want zo kom ik niet echt verder.
Bedankt nog voor de tips.
 
Typ eens iplv chdsk /r eens sfc /scannow in, kijken wat dit doet.
Als al je bestanden op de c-schijf staan dan kan de winkelier deze ook niet behouden als hij de pc formatteerd.
 
heb je tussen sfc(spatie)/scannow, een spatie getypt?
Vreemd dat die niet erkend wordt!!!!!
 
Hoi Jean42, ik heb er een spatie tussen getypt. Heb het meerder malen geprobeerd, maar helaas. Denk dat de harde schijf aardig "defect" is. Heb de pc nu weggebracht,
en hopelijk kunnen ze er nog zo veel mogelijk bestanden afhalen. Ik laat even weten hoe het afgelopen is.
 
Ok, zo is het afgelopen.... mij harde schijf was kapot..... :( Geen bestanden meer kunnen redden. Helaas.... Nog bedankt voor alle tips.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan