PC start zelf op ongeacht shutdown of standby

Status
Niet open voor verdere reacties.

schipper73

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2015
hallo,

Mijn vriendin heeft een pc met Windows 10 en deze start uit zichzelf op of deze nou uitstaat of op stand-by maakt niet uit. de pc reageert nergens op en heeft geen video output.
Denk dat het op vaste tijden gebeurd maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Ik heb geprobeerd te zoeken maar word niet echt wijzer dus hoop dat hier iemand mij kan helpen??

mvg wesley

rechts klikken links onder en computerbeheer=>task scheduler (nederlands vertaald engels ;) ) dan zal je eens moeten kijken .
je moet alle overlopen omdat er echter geen overzicht kon gemaakt worden.

Probeer eens in de bios van de laptop te kijken. Ik weet niet precies welke laptop je vriendin heeft, anders kan ik je verder helpen, maar bij sommige computers is het mogelijk om een timer in de bios in te stellen die de computer opstart (nou lijkt het me sterk dat dit automatisch is gegaan, tenzij een van jullie in een dronken bui was :p)

Zoals kenikavanbis al zij, de taakplanner kan ook een oorzaak zijn. Als dit niet lukt, zoek dan naar een optie in je bios genaamd RTC Wakeups o.i.d. en schakel deze uit.

bedankt heren/dames ik zal hier is naar kijken en laat jullie weten zodra ik meer weet. het betreft een desktop met een nieuwe mobo dus die optie zou kunnen. jullie horen van mij mvg wesley

hallo,

ik heb gekeken in taakplanner en er stonden 46 taken in waarvan een aantal met specifieke tijden om 0:00, 1:00, 17:14, 17:17 enz. ik heb deze maar gewoon uitgeschakeld en ik kijk wel weer. alle bios opties stonden op disabled.

mvg wesley

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan