pc start zelf opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

erikrdam

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2004
Berichten
19
vraagje,
ik heb al een tijdje een pc 2400+ athlon, 4200ti 128mb video, 1024 werkgeh. en 160gb HDD.
het probleem is dat hij steeds vastloopt en opnieuw opstart.
in het logboek staat:Foutcode; 1000008e, parameter1: c0000005, parameter2: 8059613e, parameter3: f383dae4, parameter4: 00000000.

microsoft kan hier niets mee, heb ik al gevraagd.

videokaart is terug geweest, heb nieuw geheugen gekocht, nieuw moederbord, en HDD is ook gecheckt.
verschillende malen alles opnieuw geinstalleerd, drivers update, en heb geen virussen.

ik weet het niet meer.
bvd dank voor eventuele oplossingen.
 
nope

thx anyway, maar staat er niet tussen.
code 000000000 is hoofdzakelijk windows 2000.
als ik het opstuur naar microsoft, zegt hij, helaas.
anders is er misschien iemand die tegen kleine vergoeding kan uitvogelen wat het is.
 
Wat is je processor temperatuur?
Heb je voldoende koeling van je processor en je kast?
Is je voeding ok, en heeft die voldoende vermogen (225 watt, 350 watt) volgens de specificaties van je moederbord?
 
ook niet, :(

wederom thx, maar temp van processor is rond de 47 graden, en voeding is ok, heb 2 verschillende voedingen geprobeerd, 1 van 300W en 1 van 350W, op 2 verschillende moederborden.
 
Zet het automatisch herstarten eens uit:

Klik rechts op deze computer.
Eigenschappen.
Tabblad geavanceerd.
De onderste button instellingen.
Vinkje weghalen voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten".
Dit zorgt ervoor dat je voortaan een foutcode te zien krijgt ipv een zwart scherm en een reboot

Mocht je een foutcode krijgen deze posten
 
ok

is goed mario, heb dat ingesteld, maar als ik het goed heb wordt in het logboek hetzelfde vermeld als in het blauwe scherm, of heb ik het mis.
wat in het logboek staat, heb ik vermeld, maar als wederom vastloopt, zal ik deze gegevens posten.
in ieder geval bedankt.
 
ff testen

heb nu eerst andere videokaart erin gezet.
ga dat eerst testen.
 
en weer

andere grafische kaart helpt niet.
ik heb deze foutmelding gekregen, wie kan mij helpen, bij voorbaat dank.
ik heb wel gevonden dat het een apparaatstuurprogramma is waarschijnlijk, maar dan zal het toch windows zelf zijn, want drivers voor videokaart en moederboard zijn ook getest en hij doet hetzelfde bij allebei.

stop: 0x000000E3 (0x85ad3128, 0x8568cda8, 0x00000000, 0x00000002)
 
nog steeds niet

zoveel wijze mensen hier, en antwoord krijg ik niet, wie helpt mij aub?
bvd.
erik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan