PC stiller maken met behulp van geluidsmatten

Status
Niet open voor verdere reacties.

johanvanderveen

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2009
Berichten
5
Beste forumlieden,

Ik stoor mij dagelijks aan de hoeveelheid lawaai die mijn pc maakt. Nou zocht ik op fora en kwam ik erachter dat er een paar mogelijkheden zijn. Ik probeerde eerst de fan 1 van de 2 lawaaierige fans te vervangen, maar deze zat met 4 schroeven muurvast op een koelblok geschroefd. De andere fan onderdeel van mijn videokaart en lijkt mij zodoende ook lastig te vervangen.

Ik heb gehoord dat er ook geluidsmatten bestaan die je tegen de binnenkant van de behuizing aan kan plakken en die het geluid dempen. Hebben jullie ervaringen met deze geluidsmatten, en zijn deze volgens jullie in staat om een lawaaierige pc om te toveren in een vrij stille pc?

Mijn videokaart is een ATI Radeon HD 4800
Mijn processor is een AMD Athlon x2 250
De fans die er nu in zitten zijn ongeveer 70 mm in doorsnede.

Met vriendelijke groet,

Johan
 
hallo johan,

Ik lees dat je geluidsmatten wilt gebruiken, om het geluid te minderen.
Het is een verstandige keuze alleen je moet ook opletten dat je pc niet te warm wordt.
Hierbij zou ik toch 2 fans aanraden.
eentje die voor de koele lucht aantrekt, en eentje aan de achterkant om de hete lucht af te voeren.
Je moet die matten aan je platen maken op de zijkant.
Deze kun je meestal zo los maken als je een tower hebt.
Meestal zit er al een stikker laag op, dus je hoeft ze alleen op te plakken. Zit dit er echter niet bij doe het dan met seconde
lijn.
Als je computer na een tijdje uitvalt of zo'n piep geluid maakt dan is je pc te warm.
Je moet dus er goed voor zorgen dat je computer goed gekoeld blijft want die platen houden de warmte binnen.
Je kan dan ook proberen je pc watergekoeld te maken. Maar dit kan een grote probleem zijn, wanneer de waterkoeling kapot
gaat is je pc ook meteen naar de knoppen.

succes
grt sleafers
 
Bedankt voor je reactie sleafers!

Ik was niet van plan mijn pc watergekoeld te maken, lijkt mij te moeilijk. Ik ga maar eens op zoek naar matten. Is het normaal alleen de 2 zijkanten te beplakken, of nog meer?
Ik heb gewoon speedfan gedownload om de temp te bekijken. De videokaart temp check ik in een ATI programma.
Bedoel je dat naast de fans die ik nu heb het aan te raden is twee extra fans te monteren? zijn daar normaal gesproken ook extra aansluitingen voor aanwezig?
De fan van de videokaart kan ik namelijk niet door een grotere vervangen, en de andere fan die ik zie krijg ik met geen mogelijkheid los.

groeten,

Johan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan