PC stiller maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ivo28
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivo28

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2004
Mijn PC staat in de woonkamer en maakt vooral in de lente-zomermaanden veel lawaai.
Welke onderdelen kan ik vervangen om de PC stiller te maken?
Hier de configuratie:

Club3D PCI-w Radeon HD4870 1GB DDR5
en AMD Phenom II X4 945 3.0GHz 8MB AM3
2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0
OCZ Voeding Fatal 1 ty 550W

Mijn budget is €100,-

Alvast dank!

Groet, Ivo.

Lawaai als in idle of tijdens gamen.
Heb je de standaard cpu fan / is de 4870 een reference model?
palit_4870_01_thumb.jpg

Zo ja dan zou een andere CPU koeler en een aftermarket GPU koeler kunnen helpen.

Een andere optie is (als je temperaturen goed zijn) dempings matten

Kijk ook eens goed naar de fans van je kast en let op vibratie. Vaak is vibratie als gevolg van snel draaiende fans een grotere factor dan het lawaai van de fans zelf.

Ik sleutel niet graag aan de CPU en videokaart. Helpt het als ik de ventilator van de kast vervang?

alleen als je kast zelf steeds al heel warm was anders heeft het geen nut zo als hierboven genoemd je moet kijken of je cpu en videokaart koeler gwn standaard koelers zijn als dat zo het geval is is het beste om er een andere koeler op te zetten en het is net zo simpel als een casefan monteren het enige verschil is dat je koelpasta op de chip moet smeren bij de cpu en videokaart maar vaak staat dat al op de handleiding stap voor stap met plaatjes en is super simpel en je kunt natuurlijk altijd dit forum gebruiken om vragen te stellen als iets niet lukt

oh en bij het aanschaffen van koelers let bij de cpu op de socket waarvoor het geschikt is en bij de gpu koelers staat vaak op koelers welke gpu supported zijn

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan