pc stof vrij gemaakt ..doet niets meer ..

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariloe

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2007
help ...ik heb mijn pc stofvrijgemaakt cooler van processor eraf gehaald (zat vol met stof )
kaarten eruit gehaald en met penseel schoongeveegt voorzichtig ...
daarna alles weer op zijn plaats gestopt ..en toen deed hij niets meer ..
de monitor gaf een boodschap dpms off mode ...
de ventilators draaien voor de rest werkt er niets ...
pleaseeeee help

Krijg je die melding ook als je de monitor aan laat, maar loskoppelt van de videokaart?

Laatst bewerkt door een moderator:
Zou alles weer losmaken en weer rustig in elkaar zetten.

Zie overigens alleen niets over het het schoonmaken en verwijdere van de oude koelprut of thermalpad, en dat er ook nieuwe is aangebracht.

Dit met een heeeeel klein beetje en goed en heeeel dun verdeeld over het oppervlak.

Is de CPU niet uit de socket getrokken?
Krijg je ook geen biosbeeps?

Zie overigens alleen niets over het het schoonmaken en verwijdere van de oude koelprut of thermalpad, en dat er ook nieuwe is aangebracht.

Dit met een heeeeel klein beetje en goed en heeeel dun verdeeld over het oppervlak.

datr heb ik dus ook heel goed schoongemaakt zat dus propvol met prut zoals je het beschrijft...alles weer op zijn plaats gedaan en nu doet hij niets meer

krijg geen bios beebs ...het enigste wat ik hoor zijn de ventilators dat is dan ook het enigste wat werkt ...zou ik een beetje te hard gecleand hebben ?

wel nieuwe koelpasta gebruikt

nee dat heb ik niet gebruikt omdat ik niet wist dat dat moest ...ik heb al heel vaak pc schoongemaakt ..maar nog nooit pasta gebruikt ....ik had ook nog nooit eerder dit probleem ..ik word er gek van ..ben nu al bijna 2 dagen aan het zoeken en proberen
.mag dat ook witte coolpasta zijn die ze gebruiken voor transistors

Laatst bewerkt door een moderator:
krijg geen bios beebs ...het enigste wat ik hoor zijn de ventilators dat is dan ook het enigste wat werkt ...zou ik een beetje te hard gecleand hebben ?

Doe onderstaande, mijn standaardriedel.

Werkwijze als wel de voeding, ventilatoren en de devices nog werken.

Bouw alles uit, leg het moederbord op een houten plank, met alleen de cpu
erin, hang er nu de luidspreker er aan, reset met de jumper clr-cmos, de bios,
of haal het batterijtje er een tiental minuten uit, met de voeding eraf.

Zoek de 2 powerswitchpinnen, waar dus eerst de powerswitch aan zat, even
onthouden dus, of in de manual van het moederbord kijken, dus ook de
videokaart, en de geheugenlatjes er/uit/af halen.

Sluit de voeding aan, en kortsluit even die 2 powerswitch pinnen, nu moet je
biosbeeps krijgen, er zit immers geen videokaart, en geheugen in, geen
signaal, voor 99% je moederbord overleden, mocht er ook nog een FSB switch of
jumpers op zitten, deze op 100mHz zetten, en nogmaals proberen.

Wel bios beeps, 1 reepje geheugen plaatsen, en nogmaals proberen, eventueel omwisselen, weer
biosbeeps, de videokaart plaatsen, en monitor aansluiten, geen beeps, wel
beeld, wel beeps, videokaart niet goed.

Voor de manual, als je die niet hebt, kijk op het bord naar merk en type, en haal hem op bij de mobobakker.

Ik denk niet dat het probleem van het niet opstarten aan de koelpasta ligt.

ik denk dat ik t gevonden heb ....ik heb de proccesor verkeerd terug geplaatst de pinnetjes zijn verbogen ...een heleboel ...dus dit zal het wel wezen ...ik ga proberen ze recht te buigen en dan weer terug te plaatsen ..ik laat jullie nog weten hoe het afloopt
in ieder geval bedankt voor de hulp
groetjes mariloe

ps denken jullie dat de proccesor nu naar de vaantjes is :(

Pas maar op, die dingen zijn extreem breekbaar.

ja dat zie ik , maar moet toch wat doen ..het is niet mijn pc maar die van mijnzusje ...dus voel me ook vreselijk schuldig hierover..
ik laat je nog wel weten hoe t afloopt in ieder geval bedankt

yesssss

Bedankt allemaal voor jullie hulp ...
jullie hebben mij op t goede spoor gezet ..op de processor stonden veel pinnetjes scheef ,
met hulp van mijn schoonbroer klepperman die een goed oog en vaste hand heeft..(cleverman) Hij heeft ze allemaal weer recht gezet (ik had de procesor met koelblok en al zo terug gezet maar was t slot vergeten om hem vast te klemmen ).

hij draait weer als een tierelier :love::thumb:bedankt
groetjes mariloe en klepperman

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan