Pc stoort na opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

infraboy

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2007
Hallo,

Bij het opstarten van windows xp (prof) wordt, nadat het bureaublad even zichtbaar is geweest, het scherm volledig zwart en dan verschijnt er een blauw scherm. Hierna is er dan niks anders meer mogelijk dan de pc uit te zetten en terug op te starten.

Dit gebeurd zo 8 keer van de 10 keer dit ik opstart. Plots lukt het dan wel weer, en werkt de pc vrij normaal. Wat mij wel opvalt is dat de pc automatisch windows verkenner opent op de C-schijf. Weet niet wat hier de oorzaak van is, maar heb in het verleden een paar verkeerde dingen gedaan op pc denk ik :rolleyes:
Ben nogal een 'leek' op computergebied :o
Hieronder ziet u het blauwe scherm dat verschijnt.
Wat ook eigenaardig is, is dat mijn gewoon scherm tijdens het werken van de pc op de juiste plaats staat, maar tijdens het opstarten of tijdens foutmeldingen, staat het beeld een 3cm teveel naar rechts
Heeft soms iemand een tip met wat ik nu het best probeer?

[smallimg]http://img509.imageshack.us/img509/6968/dsc00124fo8.jpg[/smallimg]
(klikbaar)

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op Helpmij.:)

Ik heb je afbeelding aangepast en klikbaar gemaakt. Nu blijft de pagina lay-out normaal.

Welkom op Helpmij.:)

Ik heb je afbeelding aangepast en klikbaar gemaakt. Nu blijft de pagina lay-out normaal.

Hartelijk dank hier voor.
Had ook gezien dat het wat groot uit kwam, maar wist niet goed hoe dit op te lossen.

Hé @Crash, de melding komt later dan de aanpassing, lijkt de overtoom wel.:)

[ontopic]

TS, deïnstalleer Norton eens en kijk of je die melding ook krijgt.

Ik zag het.:)

@infraboy,
als je op jou eerste bericht nu op "aanpassen" klikt, kun je zien hoe ik dat gedaan hebt. Zo weet je het voor een volgende keer.:)

[ontopic]

TS, deïnstalleer Norton eens en kijk of je die melding ook krijgt.

Ik maak geen gebruik van Norton.
Als antivirus programma gebruik ik NOD32

Via Google heb ik het volgende kunnen vinden mbt NPDriver.sys

Als je het bestand op de pc gaat zoeken in C:\Windows\System32\drivers dan blijkt dat je deze kunt verwijderen. Misschien veiliger om het bestandje even te hernoemn naar npdrivers.old. Je kunt hem dan altijd weer hernoemen naar npdriver.sys als je problemen krijgt.

Daarna de PC opnieuw opstarten en het probleem zou verholpen moeten zijn.

Bron: http://www.pchelpforum.nl/viewthread.php?tid=11840

Via Google heb ik het volgende kunnen vinden mbt NPDriver.sys

Als je het bestand op de pc gaat zoeken in C:\Windows\System32\drivers dan blijkt dat je deze kunt verwijderen. Misschien veiliger om het bestandje even te hernoemn naar npdrivers.old. Je kunt hem dan altijd weer hernoemen naar npdriver.sys als je problemen krijgt.

Daarna de PC opnieuw opstarten en het probleem zou verholpen moeten zijn.

Bron: http://www.pchelpforum.nl/viewthread.php?tid=11840

Heb gedaan zoals gezegd, en ziet er op het eerste zicht al goed uit :thumb:
Heb vroeger nog Norton op pc gehad, en mss zijn het nog overblijfselen daarvan

Heeft u soms nog een idee waarom hij automatisch het lokaal station C opent bij het opstarten?
En hoe het komt dat het beeldscherm tijdens het opstarten van XP 4cm teveel naar rechts staat?

Laatst bewerkt:
Heeft u soms nog een idee waarom hij automatisch het lokaal station C opent bij het opstarten?
En hoe het komt dat het beeldscherm tijdens het opstarten van XP 4cm teveel naar rechts staat?

1. Als je C: ziet staan, ziet dit eruit als de Windows Verkenner ?

Kijk eens in Start --> Programma's --> Uitvoeren wat hier in staat. Mogelijk dat hier iets wordt opgestart wat dit verklaart. Staat daar bijvoorbeel Windows Verkenner in dan deze even daar weghalen. Rechtermuisknop erop en kiezen voor verwijderen.
Als je daar niets bezonders in vindt dan kun je het volgende proberen.

Start->uitvoeren->type nu: msconfig
Klik op het tabblad Opstarten
Kijk eens in die lijst of er iets staat wat dit kan verklaren. Je kunt ook als test even naar het tabblad Algemeen gaan en dan kiezen voor de optie Selectief Opstarten. Ze alles vinkjes uit en start de pc opnieuw op. Na de herstart krijg je een melding, die kun je gewoon wegklikken.

Probleem nu weg dan kun je deze stappen herhalen en weer kiezen voor Normaal opstarten. Vink nu bij het tabblad opstarten alles uit en laat 1 optie aan. Herstart de pc weer. Gaat het goed dan weer een extra vinkje daar aanzetten en steeds 1 voor 1 aanzetten. Dan kom je er achter welke het veroorzaakt.

Blijft het probleem dan kun je weer kiezen bij MsConfig voor Normaal opstarten.
Maakt dan even een printscreen van het programma zoals hij opstarten en plaats deze bij het onderwerp.

2. Je beeld 4 cm niet goed. Je moet dan even je monitor bijstellen. Daar zitten of knopje op om je beeld goed in te stellen of als je een plat scherm heb van een Auto knop om alles automatisch goed te zetten. Geen knop dan even kijken welke knop je moet indrukken om een menu op te roepen en dan kun je het daar instellen.

Laatst bewerkt:
hallo iedereen,

mijn pc werkt ondertussen al weer wat beter.
Toch heb ik nu weer iets vastgesteld dat niet juist is.
Als ik mijn webcam wil inschakelen, bijvoorbeeld in msn, of in windows movie maker, dan krijg ik weer een eigenaardig blauw scherm.
Beetje gelijkaardig aan het andere blauw scherm dat ik vroeger had bij het opstarten.

maar nu met de volgende vermelding.

***STOP: 0x0000008e (0xC0000005, 0xF7E91C4B, 0xECC8E814, 0x0000000)

*** USBPORT.SYS - address F7E91C4B base at F7E8A000, Datestamp 41107d...

Volgens da ik het wa kan afleiden heeft het iets te maken met die usb-poort, maar ik heb voor de rest eigenlijk geen problemen met die poort als ik er andere toestellen aan hang.

Weet iemand wat ik hiermee best doe?

groetjes en al bedankt

Hoi !

Dit betekend: of hardware-fout of drivers,
.

Daar je al eerder problemen had met BSOD's zou ik eerst het geheugen testen.

Dit kan met memtest: http://www.memtest86.com/download.html

Blijkt dit 100 % goed te zijn, dan drivers van bijv. je USB-camera of andere USB-apparatuur onder de loep nemen,

Greetz,

Harry.

volgens mij ligt het aan ze geheugen want hij moet een fysieke geheugen dump doen.
staat er in het eerste blauwe scherm, Dit was toen bij mj het geval toen ik die melding kreeg . Misschien effe het geheugen eruit klikken en weer terug stoppen. In het ergste geval koop je nieuwe geheugen modules je hebt 1 GB geheugen voor 40 euro
is wel DDR2, DDR 1 en DDR 3 is duurder weet de precieze prijs daarvan niet uit me hooft.

Geheugendump wil niet zeggen dat het geheugen niet goed is maar kan zoals Harry Snor al aangeeft zeker aan drivers liggen. Zeker omdat hij het pas krijgt na aansluiten van hardware.

Ik zou zeker het geheugen even testen maar kijk ook of er updates zijn voor je webcam.

Als dat niets verhelpt plaats dan even de geheugendumps in een reactie hier als bijlagen.

Deze kun je vinden in: C:\Windows\Minidump
Plaats de laatste 2 aangemaakt bestanden. Kijk naar de bestandnaam dan zie je hierin ook een datum.

Ik zal deze dan eens bijkijken en nagaan of er nog meer info te vinden is in de foutmelding.

Maar probeer eerst bovenstaande en test alles goed uit. Vermeld daarna de nieuwe status van de problemen als deze nog niet zijn opgelost incl de minidump files.

Even melden wat mss wel eigenaardig is.

Als ik bij 'deze computer' rechts klik, en ik kies eigenschappen.
Dan kan ik gaan zien naar het tabblad 'hardware' en daar apparaatbeheer kiezen.

Bij apparaatbeheer zie ik een geel vraagteken staan bij" overige apparaten" - "usb-controller"

dit heeft er wss iets mee te maken

Het beste kun je met het programma Unknown Devices http://www.halfdone.com/ukd/
uitzoeken om welke chipsets het gaat.

Als je het programma start laat hij je per onbekend apparaart meer info zien en vaak een chipsetnummer en omschrijving. Vermeld al deze info hier eens.

Let op als je het programma hebt gedownload dan moet je het zip bestand uitpakken. Er verschijnen 2 bestanden. 1 van die bestanden is weer een ZIP bestand maar die moet je NIET uitpakken anders krijg je foutmeldingen. Gewoon direct UnknownDevices.exe opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan