PC stopt bij het opstarten - "No Signal"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roncancio

Meubilair
Lid geworden
24 mei 2005
Hallo,

Bij het opstarten van een pc, stopt de pc na een tijdje.
Op het scherm verschijnt de melding "No Signal". De lamp van de computer blijft oranje.

Het is een oude (ruim 5 jaar) pc.
Er staan geen gevoelige of belangrijke informatie op de pc dus formatteren is eventueel een optie.

Ik ben wel thuis in software maar niet in hardware, dus ik vraag mij af hoe ik het probleem op kan lossen.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Ron

Wat is precies na een tijdje? Zie je het (ik neem aan dat je Windows gebruikt) logo verschijnen? Komt hij tot aan je desktop? Of heb je maar beeld tot en met het BIOS.

No Signal betekend dat het beeldscherm geen signaal meer krijgt vanaf de videokaart.
Het lijkt er dus op dat er een breuk in zit die op een gegeven moment door de warmte dusdanig groot is dat het signaal wegvalt.

Na een tijdje bedoel ik ongeveer 1 minuut.
Ik gebruik inderdaad Windows maar het logo verschijnt niet in beeld.

De computer start op en na ongeveer 1 minuut hoor je een beep.
Op het scherm verschijnt No Signal en je hoort de pc niet meer verder opstarten.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Betekent dit dat de videokaart kapot is?
Hoeveel kost eigenlijk een videokaart?

Bij No Signal dacht ik in 1e instantie aan de bekabeling van de pc naar het beeldscherm.
Deze is echter in orde.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik verwacht inderdaad dat het de videokaart is.
Wat zo'n ding kost is helemaal afhankelijk van je wensen.
Prijzen lopen uiteen van een paar tientjes tot honderden euro's.

Ik denk ook de videokaart. Wat het kost? Dat is afhankelijk wat voor interface hij heeft, en de snelheid van de kaart die je zou willen hebben. Als de PC 5 jaar is denk ik dat er alleen een AGP slot in zit. Rond de 50 euro heb je een andere. Maar voor het zelfde geld is het moederbord defect. Ik zou voor een pc van ruim 5 jaar geen uitgebreide investeringen meer doen.

Kijk, hier kan ik weer wat mee.:thumb:

De pc is van mijn ouders wordt vooral door de kleinkinderen gebruikt voor internet en games.
Men vroeg aan mij om te kijken of het hersteld kon worden, eventueel via formatteren, anders zou men een nieuwe kopen.
Het ziet er dus naar uit dat het daar op uitdraait.

Bedankt aan een ieder voor de bijdragen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan