PC stopt ermee, beland op beginscherm BIOS

Status
Niet open voor verdere reacties.

mva1997

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2011
Hallo,

Ik weet geen raad meer met mijn pc. Hij blijft hangen op het startscherm bij de BIOS (ASRock)
Heb alles al los gehad, ook een voor een. Had gister een trage pc omdat ie te druk was, dus op de reset knop gedrukt, maar dat werd schijnbaaar het einde..
Heb vandaag dus alles eruit gehaald, en weer terug geplaatst. Zonder resultaat. Ik heb wel een keer een schermpje gehad waarop iets stond, even uit m'n hoofd: ''CPU memory test has failed''
'''Please re-insert Memory B''
Iets in die richting.
Dat had ik gedaan zoals er stond. Maar ook zonder resultaat.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

BVD, mva1997

P.s. Mijn pc staat in mijn systemen (Raptor).

Alles weer los maken, behalve de systeemspeaker, CPU en voeding, de laatste dient wel goed te zijn, de bios restten met de CLR_CMOS jumper of pinnen, nu zouden bios beeps welkom zijn bij booten, zo ja, zet het geheugen erin, weer biosbeeps, grafische kaart.

CLR_CMOS jumper ? Kan je dat gedeelte uitleggen?
En, heb ik ook een system speaker? Die staat niet aangekoppeld bij mij, maar volgens mij ook niet aanwezig..

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk iets met je werkgeheugen. Probeer dat eens opnieuw te plaatsen.

Als dat niet werkt, zo kaal mogelijk opstarten zoals Lange Pier ook oppert.

Tja, zonder system speaker weet je niets en welk type Asrock? zoek het manual, kijk in de kast en vind de speaker, sluit hem aan als dat nog niet zo is.
Die dingen verzinnen ze niet voor niets.

Bios doet het dus is het iets erna, meestal geheugen maar ja.

Aha, heb wel de aansluiting. Neem aan dat daar geen 3.5mm jack opkan..

Heb er eentje zelf gemaakt met een 4-pins connector en een oud speakertje.
Even gesoldeerd en... 4x beep
Geen idee wat het inhoud...

4 Beeps
Four beeps means that the motherboard timer is not working properly.
A hardware failure with an expansion card or the motherboard itself could be the cause of this beep code.

Remove the video card, connect the monitor to the onboard graphics on the board's I/O panel, and try again.

Het opnieuw plaatsen van de Ramm-modules in Slot A2 en B2 ( advies AsRock ) zou ook kunnen helpen..

Zal eens kijken..

Update: Nope, geen reactie, nog steeds hetzelfde verhaal.
Misschien terugsturen naar Alternate voor reparatie/vervanging?
Aangezien het moederboard niet eens ouder is dan 4 maanden, zou dat een beetje gek zijn als hij nu al reparatie nodig heeft...

Laatst bewerkt:
Dat zou de beste optie zijn denk ik, in het topic waaruit mijn quote kwam werd door een ander hetzelfde probleem gemeld.
Dat bleek uiteindelijk veroorzaakt door een defect B-kanaal van de ramm-modules ?
Het A-kanaal bleek wel normaal te functioneren ( A1 en A2 ) met alle modules afzonderlijk maar zodra de combi A en B gebruikt werd kwamen de 4 beeps en werkte het niet langer.

Laatst bewerkt:
Tja, lijkt mij een ram module en niet je moederbord, je krijgt immers bios beeps.
Wel per reepje geplaatst en evenueel omgewisseld, of gelijk alles erin gepropt?
Welk type Asrock?
Bios beeps verschillen per merk bios.

Ik heb een 4gb kit dus in dat geval 2 keer 4 gig. Die heb ik inderdaad zo gedaan als je zei, omgewisseld e.d.
Ik heb een ASRock b85m Pro4...

Je krijgt dus bios beeps als je zonder geheugen opstart maar geen als je een ram module plaatst en ook niet als je de andere erin plaatst?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan