PC stopt plotseling

Status
Niet open voor verdere reacties.

leepelaer

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2001
Systeem Pentium 4, 3,0 Ghz.
Videokaart: ATI Radeon 9800 XXL, 128 MB, 256 Bit memory interface
Ik heb de volgende klacht:
De PC start goed op en valt soms uit na enkele minuten. Zwart beeld, maar de PC is niet uitgeschakeld. De enige manier om verder te gaan is het geven van een harde reset (hoofdschakelaar uit) en daarna de zaak opnieuw opstarten. In meeste gevallen blijft de PC het daarna gewoon goed doen, maar soms moet deze handeling herhaald worden. De storing doet zich altijd voor direct na het opstarten. Ik speel geen spelletje en draai ook geen zware programma's en de ventilator werkt zoals deze het altijd heeft gedaan.
Het enige dat recentelijk is vervangen is een 17" flatscreenmonitor door een 19" Acer flatscreen.

Bij een monitor wordt vaak een cd-rom met software meegeleverd.
Kan het zijn dat er software is geïnstalleerd die hoort bij de 17" (dus oude)?

Zo ja, verwijder die dan.
Zo nee, kijk dan of het helpt als je de software van de nieuwe installeert.

PC stopt

Ik heb wel een CD ROM maar die bevat geen drivers. De monitor is Plug and Play

PC stopt

Ik kreeg toevallig vandaag de volgende mededeling op mijn scherm toen de PC er weer mee ophield

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet,moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze is geïnstalleerd. Is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan of er nieuwe windows-updates zijn die u nodig hebt.

Als de problemen zich blijven voor doen, dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel BIOS-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieën uit.

Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken, dient u de computer opnieuw op te starten, op F8 te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilige modus te kiezen.

Technische informatie (mogelijk in het Engels):
*** STOP: 0x0000000A (0xC3F000E8, 0x0000001C, 0x00000001, 0x804E163C)

Bezig met starten van de fysieke geheugendump
De fysieke geheugendump is voltooid.
Neem contact met de systeembeheerder of de afdeling Technische ondersteuning op voor hul

Deze probleem heb ik ook gehad

of het ligt aan je videokaart dat stuk is.

of je hebt die driver er overheen geinstaleerd of de verkeerde driver geinstaleerd.

bij mij was het de driver ff veilige modus die driver verwijderen en dan nieuw installeren in de gewone mode.

als het probleem nog nie weg is kun je ff googlen voor een verwijderbaar tool die de overgebleven software verwijderd

ik heb het ook gehad en enkele dagen later starte pc helemaal niet meer op met beeld

bij mij was mijn videokaart van 400 euros kapot gelukkig had ik nog garantie.

misschien kun jij het wel met nieuwe drivers verhelpen

ga naar de site van je videokaart fabrikant en download daar de nieuwste drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan