Pc stuk na voeding op 115 Volt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gtaboy

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2007
hoi
ik heb een uode pc die werkte al ste beste
en van morgen de voeding ging aan en fan van de voeding draaide niet maar de fan op het moeder bord een beetje
en toen dacht ik ik verschuif de knop naar 115 volt voor USA
en toen ik drukte de power in van de pc en pats
de hardeschijf was niet aan gesloten
cd rom drive ook niet
maar de moederbord wel
en fan ook
is het verstanding een andere voeding nog oop aan the sluiten op dat moederbord
want ik ben bang dat hij dan gaat rooken en in de HENZ vliegt niet zoo veel zin in
dus is het verstandig

Laatst bewerkt door een moderator:
nu ja, in Europa is de spanning nog steeds 220V. Jij hebt op de stand 115V, 220V gezet. Dan is het niet moeilijk dat dit pats boem doet. Je voeding, als er geen zekering in zit, kan je dan wel vergeten. Mobo, ??? Plaats eens een andere voeding op 220V en kijk even wat er gebeurd.

ik ben bang dat er dan rook komt of zo of hellemaal niks doet

Kijk in de defecte voeding eerst even of er een zekering in zit, zo ja vervang deze. Haal alle voedings kabels van de PC. zet terug onder spanning 220V !!!!!!!!!. kijk of er geen rook uit komt. zo ja stekker uit. Zo neen stekker uit. voedings kabels op de Pc aansluiten en testen.Zit er geen zekering in, dan wordt het voeding vervangen waarschijnlijk(zeker) En geen schrik hebben van een beetje rook.

'Hoi ik ben 12 jaar
um de zekering
ik zal kijken er naar maar
ik vervang niks
ik weet niet of het moederbord nog te gebruiken is
en heb je msn is handiger

Ja, dan zou ik je pa of iemand anders, die er iets van afweet maar laten kijken. Want dan wordt het wel gevaarlijk voor je hoor.

Ik denk dat je beter je ouders kan inlichten wat er aan de hand is :D

um ik laat het spul hevalve de voeding een dooz voor rezerve dus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan