PC Stuk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patrick1982

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2003
Ik heb een paar dagen terug mijn processor verwisseld voor een nieuwe (Ik had een AMD duron 1.3gh en ik heb nu een AMD Athlon XP 2200+) en sindsdien zijn er wat probleempjes...
De PC gaf een Athlon XP 1500+ aan en toen heb ik (op aanraden van een kennis) iets in de Bios veranderd wat met de Bus snelheid heeft te maken. Die stond op 100mhz en die moest op 133mhz. Ik heb dat een paar keer moeten doen omdat de bios die instelling niet behield. Toe heb ik Windows gestart met uiteindelijk het resultaat dat hij een 1,78gh processor aangaf.
Toen ik zomaar wat software wou installeren hield ie halverwge ermee op en hij wou het ook niet weer installeren. Ik heb toen de PC opgestart maar hij starte windows niet op omdat ie ineens een bestand miste.
Ik heb toen een partitie weggehaald, een nieuwe aangemaakt en de schijf geformateerd en vervolgens Windows XP met fat32 weer geinstalleerd met die Bus snelheid weer op 100mhz waardoor ie een athlon xp 1500+ aangaf. Ik heb toen die bus snelheid weer op 133mhz gezet zodat ie een 1,78gh processor aangaf maar ook dit bleek later problemen te geven, ik wou toen weer wat software installeren maar ook dit keer ging dat fout waardoor ik de pc opnieuw wou opstarten maar nu deed ie het WEER NIET omdat ie een dll bestand zou missen. Ik heb toen in de bios die bus snelheid weer verandersd naar 133mhz omdat ie weer terug was gegaan naar 100mhz en vervolgens wou ik Xp weer installeren.
Dit ging echter mis. Vanaf het begin gaat de Setup eerst bestanden kopieren vanaf de cd waardoor de pc opnieuw moet opstarten en vanaf dat moment is het mis. Hij start nu zover op dat ie normaal moet kiezen waar ie vanaf wil Booten dus Floppy, hdd of cd-rom.
Maar hij boot nergens meer van, hij geeft gewoon een zwart scherm met een knipperend streepje links boven.
Ik heb vervolgens een jumper op het moederbord weggehaald waardoor de PC standaard een bus snelheid heeft van 133mhz en ik heb ook de Bios 2x gereset, 1x d.m.v een jumper op het moederbord en 1x d.m.v de batterij eruit t halen (5 minuten eruit gehad).
Nu geeft de PC wel eindelijk een AMD Athlon XP 2200+ aan maar hij boot nog steeds nergens vanaf dus niet van Floppy, niet van hdd en niet van cd-rom.

Weet iemand een oplossing voor dit lange verhaal??

Met vriendelijke groet:
Patrick

welkom op helpmij!!

En als je in het Bios alles weer op default zet? Wil hij dan wel van cd opstarten?

Nee hij start nergens van op, wat ik al zei, ik heb de bios totaal gereset, dus alles staat op z'n default dingen.

Hij geeft de IDE Devices aan en na dat scherm moet ie wat gaan pakken (Floppy of Hdd of Cd-rom) en dat doet ie dus niet.

En als je in de bios de instelling zet op van cd opstarten.
En voor de zekerheid.....
Je bent in de kast geweest, dus kijk even of er niet iets scheef of los zit, je weet maar nooit....

Mjah goed ik zal even kijken of er dan wat los zit eventueel, maar nog even voor de duidelijkheid, wat ik in de bios ook als 1e neerzet om van te booten, of het nou de cd-rom is of de Floppy, of de hdd hij boot gewoon nergens van :(

Mensen bedankt voor jullie hulp maar ben er achter gekomen dat de Harde Schijf deze problemen veroorzaakte. Nadat ik een nieuwe hd had geplaatst en alles weer had geinstalleerd was het goed.

Greets Patrick

Ik hoop maar dat je niet teveel gegevens kwijt bent.:( Blij dat je er zelf toch achter bent gekomen.:)

De oorzaak van het niet opstarten of het niet herkennen van een schijf word meestal veroorzaakt doordat bootsector en partitie gegevens niet meer kloppen met het cmos als je dus het bios gaat resetten en je wilt dan weer je oude reeds geinstalleerde schijf gebruiken dan kloppen die gegevens niet meer soms wil hij dan nog wel opstarten maar je loopt gegarandeerd tegen problemen aan zelf heb ik altijd een backup van mijn cmos partitie en bootsector instellingen klaar liggen voor dit soort geintjes die backup maak ik met de norton uitilities je zet gewoon je goeie instelling weer terug in 2 seconden en dat scheelt je dan uren werk of je moet Ghost of Drv Image hebben natuurlijk.
Als je dus opnieuw gaat beginnen met een schijf fdisk format enz. dan klopt alles weer.(ik ga me bezatten ik wil gewoon alles vergeten)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan