pc supertraag

• Onderwerp starter Onderwerp starter heuf
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

heuf

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2004
Hoi

Allereerst, ik ben hier nieuw. :thumb:
Ik kon niet echt een geschikte plek vinden voor mijn vraag binnen dit forum, dus plaats hem maar onder xp.
Ik heb zeer grote problemen met de snelheid van mijn pc de laatste tijd. Het is een intel pentium 4,3.0 Ghz, 1024MB intern geheugen en 250mb harde schijf, windows xp pro.
Ik maak gebruik van emule en met name daar begon ik te merken dat er iets aan de hand was. Hij is heel instabiel, zit continue vast, niks doet het meer, afsluiten vd pc lukt vaak ook niet op de normale manier, uitpakken van bestanden (winrar) duurt uren, slaat vast met windows media player, nero kan vaak niet geopend worden zonder reboot enz. enz.
Ik heb vandaag windows opnieuw geinstalleerd (nadat ik c geformatteerd had) in de hoop dat dan alles beter zou gaan. Helaas....
Nu weet ik iig zeker dat het niet aan windows ligt.
Verder heb ik nog 2 partities waar op de ene met name films op staan en op de andere emule.
Een virus heb ik niet (norton 2005 laat ik regelmatig scannen) en spyhunter laat ik steeds alles verwijderen, maar is niet veel bijzonders behalve cookies.
Ik heb echt geen idee wat ik er nu nog aan kan doen.
Ik zag hier op de site regelmatig log bestanden staan, maar ik heb geen idee hoe en waar ik dat kan vinden. Als jullie dat nodig hebben om te zien waar het probleem zit, dan graag uitleg over hoe dat werkt.
Ik hoop echt dat iemand me kan helpen, want alleen kom ik er echt niet verder mee :(

Hoe zijn de resultaten als je E-mule eens afsluit ?
Welke internetverbinding heb je ? Kabel,Adsl ?
Heb je wel eens speedtest gedaan ?

Gezien je spec heb je een beste computer dus er zit iets goed mis.

Welkom op helpmij.nl
Misschien moet je eens defagmenteren.

Als ik emule niet open heb ik vrijwel geen problemen. Ik heb ook al een een aantal keren eumele opnieuw geinstalleerd, maar ook dat lost niets op, dus daar ligt het probleem ook niet.
Ik heb ADSL.
Speedtest wel eens gedaan, maar als pc zo traag is, heeft dat niet veel nut > merk zo ook wel dat het van geen meter loopt.
Heb even gekeken naar uitleg log, maar hoef ik niet te doen denk ik, of wel??

Heeft dan wellicht met het P2P principe te maken ?!

Hoe zijn de E-Mule instellingen ?

Ja die site ken ik.
Op diverse emule sites heb ik al om hulp gevraagd, maar daar komt iedereen tot de conclusie dat het probleem juist niet in emule zit...

speedtest 3x uitgevoerd

dl > 239, 81 en 112
ul > 13, 27 en 34

(ik heb ADSL 1120/352)

Hoe is je adsl verbinding opgezet ?

Modem/router ineen,modem en dan router ?

Staan de juiste poorten open ?

Firewalls ?

Stel je zou eens tijdelijk met Shareaza werken om te kijken wat er zou gebeuren ?

Alle poorten open. Modem router ineen. Firewall staat uit. High id.
Emule heeft het altijd perfect gedaan, dus er moet iets anders aan de hand zijn.
Emule slaat voor zover ik weet ook nergens iets op in andere programma's of zo. Staat ook niet onder configuratiescherm/software. Daarom kan het dus ook eigenlijk niet aan emule liggen. Ik heb al diverse clients geprobeerd, maar lost niets op. Als ik alles verwijder (behalve de complete files), dan moet het na herinstallatie toch gewoon weer goed werken zou je denken.

Ik heb precies hetzelfde probleem, maar dan met NEwsleecher en/of Grabit! Computer is supertraag als er "gedownload" wordt. Ook bij "gewoon" browsen is ie naar mijn idee veel trager dan voorheen. Ook de gebruikte processorgrootte blijft onder de 1%, waardoor ik het idee heb dat mij computergeheugen/bandbreedte voor iets anders/door iemand anders gebruikt wordt? Is het mogelijk dat er poorten openstaan die voor heel andere doeleinden worden gebruikt..........

Alles deed het tot voor dinsdag perfect!Daarna een crash gehad, alles gereinstalleerd, maar het probleem is gebeleven!

(HEb een intel pentium 4.2, 160 gb harde schijf en ook 1024 MB intern geheugen en internet via de kabel, zonder firewall, alleen Norton2005 en spyware stopper/remover)
Alvast bedankt

Als ik me niet vergis is er een progje waarbij je vrij goed kunt analyseren welke programma's er lopen.
Blijft merkwaardig dat bij niet gebruik van deze P2P programma's het probleem er niet is.
Heeft er dus mi wel degelijk mee te maken.

Ik heb wat grote bestanden (films) verwijderd en in het begin leek het niets op te lossen.
Op zich leek het me ook geen oplossing, want ik heb een hd van 250 gb en ik neem aan dat je die ruimte dan ook zonder problemem kan gebruiken. (hij was trouwens lang niet vol hoor)
Toch lijkt het nu ineens veel beter te gaan.
Hopelijk blijft dit zo :p
Op dit moment lijkt het probleem voor mij dus grotendeels opgelost.
Bedankt voor jullie hulp.

Ik heb hetzelfde probleem als hierboven omschreven. Heb een nieuwe windows-xp installatie gedaan op een pc. Mijn pc tijdelijk P2P aangesloten mbv crosskabel om gegevens veilig te stellen. Daarna alles opnieuw geinstalleerd. We hebben ook geen last van virussen of spyware. Wat mij wel opvalt is dat wanneer ik mijn Windows xp Firewal aanzet alles goed draait.
Zet ik deze uit om een goede verbinding met emule te krijgen dan slaat alles vast. Ben al 3 dg een oplossing aan het zoeken IE 6, MSN en verbinding opnieuw installeren helpen niet.
En op mijn HD staan geen grote bestanden ik weet het intussen niet meer:confused:

Geplaatst door heuf

Op dit moment lijkt het probleem voor mij dus grotendeels opgelost.
Bedankt voor jullie hulp. [/B]

Toch een beetje voorbarig geweest met juichen.
Ik probeer nu een scan uit te voeren met norton en het programma blijft meteen steken. Taakbeheer zegt dat norton geactiveerd is, maar staat gewoon stil :confused:

Ik loop ook nog steeds naar oplossing te zoeken. Heb denk alle virusscanners wel zo'n beetje gehad. En allemaal vinden ze wel wat. Maar mijn computer problemen zijn er nog steeds niet mee opgelost.
Heb jij er ook nog steeds last van of heb je intussen een oplossing gevonden.

Nee, geen oplossing.
Mijn pc doet het nu bij vlagen goed en dan heeft hij weer kuren.:(

Wil je eens controleren of jij toevallig ook de nieuwste versie van de BS player hebt geinstalleerd op je PC?
Wij hebben Windows XP opnieuws geinstalleerd. Had Emule openstaan en op het moment dat we de BS player installeerden liep de PC weer vast. Heb dus sterk het vermoeden dat dit wel eens de oorzaak zou kunnen zijn. Als jij nu ook die nieuwste BS player hebt, zou dit het wel eens kunnen zijn. Graag reactie!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan