pc systeem +/- € 500

Status
Niet open voor verdere reacties.

donjorritz

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2008
Een tijd geleden heb ik hier al eens een topic gestart en aangezien ik nu met grote regelmatig blauwe schermen e.d. krijg is het noodzakelijk op korte termijn een nieuwe pc aan te schaffen. De Pc moet gebruikt worden voor hoofdzakelijk huis tuin en keuken gebruik en zo nu en dan eens adobe CS3. Moet er fatsoenlijk een dvdtje mee kunnen branden maar voor de rest weinig bijzonders, heb alleen een hekel aan wachten ;)

Mijn bescheiden studenten budget is z'on 500 euro. nu had ik zo bedacht dat ik iig mijn oude harde schijf meeneem naar het nieuwe systeem, zo bespaar ik op het besturingssysteem ook. Assembleren wil ik niet zelf doen. Wie kan mij hierbij enigszins mee helpen?

groeten

je oude harddisk in het nieuwe systeem stoppen
zal je even goed windows opnieuw moeten installeren hoor :thumb:

Hoi,

Een aantal zaken die je aangeeft kloppen niet.
Juist de harde schijf is één van de meest 'slijtagegevoelige' onderdelen en dus bij aanschaf van een nieuwe niet aan te bevelen als systeemschijf.
Je geeft immers aan dat je dat wilt, omdat je geen nieuw OS wilt aanschaffen ....
Maar ook deze laatste redenering gaat niet op, want als je je oude schijf met Windows in een nieuwe pc plaatst zal Windows niet meer werken en bovendien om een nieuwe activatie vragen.

Voor jou bedrag heb je hier een hele redelijke, mét Vista HP, 3Gb ram en een harde schijf van 640 Gig:

http://www.paradigit.nl/configurator.php?system=2124 en ga je niet voor de 'slanke lijn' dan hebben ze deze met nog betere specs: http://www.paradigit.nl/configurator.php?system=2301

Laatst bewerkt:
Ik heb de opties eens even bekeken. Ziet er allemaal goed uit, maar welke is nou de beste?

Ik heb de opties eens even bekeken. Ziet er allemaal goed uit, maar welke is nou de beste?

Hoi,

De specs van 'die van Harry' houden niet over (2Gb RAM en 320Gig harde schijf) .... en toch 50 euri's meer dan die 'tweede' Acer van mij (4Gb RAM en 640Gig harde schijf .. !!!) ...... zeg maar die grotere en niet die slanke .... die zou ik nemen :)

Laatst bewerkt:
als ik een dergelijk systeem bij bijvoorbeeld alternate zelf samen zou stellen. Zou ik dan niet goedkoper uit zijn?

Trouwens? Die ene van paradigit zit een dual core processor in en die van alternate een quad core, is die niet vele malen beter dan?

Bij die van alternate, wordt er dan met het oog op eventuele uitbreidingen met werkgeheugen wel vista 64 bit opgezet? 32 bit herkend meer dan 3gig werkgeheugen toch niet?

Owja, die 500€ is overigens excl. btw

groeten jorrit

Laatst bewerkt:
ik weet niet of je echt student bent, of alleen maar scholier...
Anders zou je eens op surfnet moeten kijken, of je daar niet goedkoop aan windwos vista kan komen.
Ik kan er zelf niet voor je op kijken, maar misschien jij wel:

https://www.surfspot.nl/Surfspot2/Forms/Login.aspx?returnUrl=/surfspot/Task

Als je dat kan, dan kan je wellicht goedkoper uitkomen met een zelf samengesteld systeem. Zionder gereduceerd tarief zal het moeilijk worden.
Vista kost ongeveer 100 euro, dus heb je nog maar minder dan 500 (incl btw) voor de hardware. En ik denk dat je pc ook nog in elkaar gezet moet worden.

Je kan daar alleen upgrades voor vista tegen een gereduceerd tarief kopen. Vroeger konden we nog voor €15,- office en Xp bij de mediatheek afhalen :(. Helaas nu niet meer.

Maar als ik het goed begrijp raad jij mij dus af om een computer samen te stellen. Welke van de hierboven genoemde opties is dan de beste? Of is het wellicht mogelijk om met een upgrade kit aan de slag te gaan en daarbij dan alleen een nieuwe brander te kopen? De dvd brander/speler is ook de oorzaak van de blauwe schermen die ik af en toe krijg.

groeten jorrit

Owja, voor een eventuele suggesties voor een upgrade heb ik nu een Acer T135 met een Amd sempron 3100 (1,8 ghz) en 1536 werkgeheugen. Er zit verder nog een Nvidea 6200 128mb videokaart (volgens mij) in.

Wat is nou het verstandigste, ook gezien mij beperkte budget? Nieuw kopen, zelf samenstellen, upgraden en eerst weer een jaartje vooruit kunnen?

Alvast bedankt

Groet Jorrit

Kent iemand trouwens de webwinkel www.snellopers.nl ? en wat zijn de ervaringen hiermee. Voor zover mijn kennis strekt bieden ze computers aan tegen een heel gunstige prijs.

groeten jorrit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan