PC te heet, hoog CPU gebruik.

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbiehelp

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2009
Hallo,
ik heb een probleempje met mijn computer, hij maakt erg veel lawaai. Even in SpeedFan gekeken, zie ik dat het gemiddelt zo'n 30% CPU in neemt, ook is mijn computer vaak zo'n 50 graden.
Het 2e gedeelte van mij probleem is: dat SpeedFan helemaal niet reageerd op wat ik aanklik, als ik de automatische fan control uitzet en de fans op 0% of op 100% komt er geen verschil.

Alvast bedankt,

Robbie

Bijlagen

• Capture.PNG
    Capture.PNG
    71,6 KB · Weergaven: 116
Laatst bewerkt:
50 graden is niet te het je kan hets tof een keer uit je PC halen dan word het iets lager.

30% use is dat met programma's open of zonder programma's open?

En welke CPU is het

2de probleem kan zijn dat je fans niet in te stellen zijn en altijd 100% draaien.

je kan dit effe proberen om je cpu gebruik te verlagen.
wat betreft de warmte 50 is niks mij pc (dat is dan wel een laptop) is de cpu zodra ik hem een beetje gebruik 60 70 graden.

EDIT: het is btw niet slim om je fan's op o% te zetten dat gaat verkeerd.

Laatst bewerkt:
Ja, dat probleem heb ik ook. Mijn pc is over't algemeen niet warm. Maar dat probleem dat ik m'n fans niet kan regelen heb ik ook! Ze blijven gewoon 100% voluit draaien! En als ik zeo ok maar iets probeer te regelen gebeurd er niets!
Behavle m'n GPU fan, die kan ik wel inregelen, maar dat is met CCC van Ati ;)
Sorry btw, dat ik mn probleem hier ook post ;)
Maar wou het toch ff kwijt, misschien dat ik ook wel een oplossing krijg!

Mod edit

@jegero13: Denk eraan dat je nu inbreekt in iemand anders zijn of haar topic.Gaarne op de achtergrond meelezen of een eventuele oplossing voor jou ook van toepassing is.

Bij deze ook het dringende verzoek om je handtekening aan te passen.De toevoegingen achter de bars zijn indirect je systeemvermelding.Ook dat is tegen de regels.
Je systeem kan je invullen bij je profiel onder "systeem".

was je cpu gebruik altijd al zo hoog ? of kwam dat in de loop der tijd ?

je kan altijd de volgende stappen doen om je PC performance te verbeteren:

1. CCleaner downloaden en draaien ( verwijdert rommel simpel gezegd )

2. scannen voor virusen, malware en trojans ( programma's hier voor: nod32 en/of AVG, Malware Bytes, Trojan killer)

Note: google zelf effe een manual voor de volgende stappen, ze zijn zeer windows basic dus dat zal niet moeillijk zijn.

3. ongewenste of onnodige programmas weghalen in MSconfig/startup(opstarten).

4. Defragmenteren van je schijven.

5. Virtual memory verhogen. ( indien je PC nog steeds een hoog CPU verbruik heeft, maar ga niet over het limiet )

GoodLuck

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan