[PC] te warm ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

s2k

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jul 2007
Berichten
3
Beste Helpmij,

http://s31.photobucket.com/albums/c378/G0liathNL/?action=view&current=overhit.jpg
overhit.jpg


Specs (kort)
Pentium 4 HT | 3,4 Ghz
512 MB DDR
Nvidia Geforce 6610 XL 128 MB
Windows XP

Specs (uitgebreid)
http://www.diskidee.nl/2004/11/25/wat-is-de-nieuwe-aldi-medion-8383-xl-multimedia-pc-waard?/5495/4


pc is rond januari 2007 totaal overhit
4 maanden later kreeg ik eindelijk service van de fabrikant :s
die heeft alles zitten vervangen en sindsdien loopt hij weer

pc staat hier met open kap en ventilator erlangs

mijn vraag is, is het een foutje van SpeedFan (sensors) want de temps zijn echt belachelijk hoog :s
 
Welk spannend allemaal, maar welke temp hoort bij welk onderdeel, dat is de hamvraag.
Met name die temp ruim boven 100 graden heeft Speedfan vaak niet goed wanneer alles fout geconfigureerd is...
 
De CPU temp is inderdaad behoorlijk aan de hoge kant. Draait de fan van de cpu koeler nog wel, is deze goed aangesloten en helemaal stofvrij???
 
voor zover ik weet zit die goed en stofvrij, ik zie wel dat het zeg maar langzaam draait, ik kan het niet echt draaien noemen het wankelt eigenlijk.
 
Dan is de oorzaak denk ik al snel gevonden. Systeem uit en eerst een nieuwe en goede koeler monteren!!
 
koeler draaid op 796 tpm
waar gebeurt er als je een game of zwaar programma draaid versneld koeler dan niet
 
Je kan met progr. everest installeren en je kan de temperatuur wat je doet en je kan zien hoe de temperuur is.
 
Lees eerst even het topic door, staat zelfs al een screenshot van Everest bij...
 
Dan is de oorzaak denk ik al snel gevonden. Systeem uit en eerst een nieuwe en goede koeler monteren!!

zit er niet gewoon heel veel stof in, misschien gewoon even schoonmaken?
anders is het zonde van je geld om een nieuwe te kopen.
 
(Ook) PC warmte problemen.

Ook ik zit al tijden met een PC waarvan de fan(s) soms zeer snel begint of beginnen te draaien. Volgens de prgramma's Sisoftware Sandra en AIDA 32 zit de temp. van de processor dan rond 61,5 gr. en moederbord rond 43 gr. Fan- speed plm. 3100 rpm. Het is net een stofzuiger. Voorheen deed hij dit af en toe en zakte dan weer terug. Maar zonet heetft hij wel een half uur als een gek gedraaid. Er stond wel veel 'open', maar ik zat er niet achter. Pas toen ik een aantal programma's sloot, werd de PC weer rustig. Hij is stofvrij gemaakt, andere koeler erop. Vervolgens in de werkplaats een of andere burntest (zeg ik dat goed?) ondergaan. Maar men heeft niets kunnen vinden . Als de PC rustig draait, zit de temp. van de processor rond 55 gr. en moederbord plm. 37 gr. Fan- speed is dan plm. 855 rpm. PC staat vrij opgesteld i.v.m. de koeling. Tenslotte meld ik nog dat dit verschijnsel voornamelijk optreedt in de vooravond, wanneer de ondergaande zon de computerkamer (op het noorden) toch wat meer opwarmt. Ik sta zo langzamerhand voor een raadsel. Men spreekt ook wel van te weinig airflow in de behuizing, maar de kast is nu eenmaal niet groter. Zijkant eraf? Wel link i.v.m. de voeding. Bovendien trekt hij dan ook meer stof aan, lijkt me.
 
@ apijtsma
Daar mag je in je eigen topic op verder gaan.
Het is niet de bedoeling in andermans topic in te breken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan