pc temp.

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelhorjus

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2004
ik zoek een betrouwbaar programma om de pc temperatuur van cpu etc in de gaten te kunnen houden. kan dit ook met pc alert van msi. heb een asrock mobo. speedfan is volgens veel mensen niet betrouwbaar en met everst kan ik de temp. niet vinden.:confused:

pc alert is vrij nauwkeurig. Vergelijk de waarde van pc alert maar eens met de waarde die je vindt in het bios van je pc.

pc alert kan dus bij elk mobo gebruikt worden. das wel beter. bedankt.

Ik weet niet of de software van MSI wel goed op andere moederborden werkt. Het is niet voor niets van MSI.
Je kan kijken of MBM5 wat voor je is:

Motherboard Monitor 5(MBM5):
http://mbm.livewiredev.com/

kan mijn mobo niet vinden in de lijst. heb een asrock 939 sli-eSATA2 m1695.
staat niet in de lijst.

MBM5 is gestopt met updaten van de software, maar je hebt kans dat de software nog wel de temperaturen van jou moederbord ziet. Je hebt namelijk kans, dat door Asrock nog steeds dezelfde chips worden gebruikt voor de temperaturen.

ok, ga dit proberen en zie dan wel. als iemand nog een ander programma weet dan hoor ik dit graag. alvast bedankt

Ik gebruik zelf Speedfan, dit omdat die ook m'n fan's langzamer kan laten draaien.

Dit is ook nog een programma:
http://www.hmonitor.com/

Als ik het goed heb, staat jou moederbord daar wel in de support lijst.

Laatst bewerkt:
MBM5 werkt inderdaad niet. zit nu denk ik een andere chipset op. ga de volgende proberen.

hm, ik lees zojuist jouw bericht na een poosje offline te zijn geweest. Ik ging er vanuit dat je een msi plankje zou hebben.
Had gelijk gezegd dat je geen MSI had, dan waren we snel klaar geweest..................

Laatst bewerkt:
Pasja, in het eerste bericht was al aangegeven dat de TS een Asrock mobo heeft. Ik weet het was toen nog vroeg.:p

beste PASJA... als je gelijk goed had gelezen dan had je gezien dat ik gezegd heb dat ik een asrock mobo heb. geeft verder toch niet. ben allang blij dat jullie er zijn om ons the helpen.

en maandag dus....... gebruik nu hmonitor en die geeft dezelfde waarden aan als speedfan. heb dus en erg coole pc. zit constant tussen de 26 en 30 graden.
kan nog wel wat klokken dus. :thumb:

Heb je de waarde met het Bios vergeleken, zoals Pasja al aangaf?

mobo zit op 25C en de cpu op 30C. is niet slecht toch. nu weet ik het zeker. kan dus gewoon met speedfan werken. is toch lekker om het een beetje in de gaten te houden.
heb dit mobo en cpu pas aangeschaft en is aanmerkelijk cooler dan men vorige. dat was de eerste AMD 64.

Ben je al aan het overklokken geweest? Je zou dan de CPU kunnen laten stressen met test programma's. Zo weet je of je stabiel bent en of de temperatuur echt zo laag blijft.

met wat voor programma kan ik dat het best doen. heb nog niet eerder en cpu overgeclockt ivb de temp van de vorige. alleen videokaarten heb ik wel overgeklockt met cool-bits of powerstrip.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan