PC testen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wytsedevries

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2002
Ik heb een vraagje ik heb een laptop maar ik zou graag een software waar mee je een andere pc kunt testen via de com poort...... bijvoorbeeld een moederboart en vga geheugen enz......

Weten jullie iets...

Laatst bewerkt:
bijvoorbeeld een moederboart en vga geheugen enz......

bijvoorbeeld een moederboart en vga geheugen enz......

Wrom wil je dat via een laptop testen??

En wat wil je van het moederbord etc testen dan??

De groeten,
Mark

Als de pc stuk is kun je volgens mij met een programma testen wat er dan aan de hand is..... en uit zoeken wat er aan de hand is...

Groetjes wytse

Geplaatst door wytsedevries
Als de pc stuk is kun je volgens mij met een programma testen wat er dan aan de hand is..... en uit zoeken wat er aan de hand is...

Oei dat lijkt me lastig misschien dat het mogelijk is maar ik heb er nog niet eerder van zo'n programma gehoord.

Het probleem zit hem in het feit dat als de pc uit is dat de compoort geen stroom heeft dus er geen verbinding is. En als het moederbord kapot is er een grote kans dat de compoort het ook niet doet. En ik geloof dat om via een compoort gegevens te verkrijgen er een hostprogramma op de PC moet draaien en dat kan alleen via dos of windows maar dan werkt de pc gewoon.

Ik denk dat je makkelijker een opstartcd kunt maken met daarop een aantal (dos)tooltjes. Kijk eens op www.nu2.nu naar de Barts PE. Dit is een opstartcd waarmee je een goeie testomgeving zou kunnen opzetten.
Als ik het goed heb staat er in de PCM van deze maand ook iets over een rescue cd maar het zou ook in de vorige maand kunnen staan.

De groeten,
Mark

[edit]
PS:
Toen ik quote deed zag ik het volgende:

Geplaatst door wytsedevries

Groetjes wytse

Kleine tip: je zou dit makkelijker kunnen instellen als handtekening bij je profiel. Zo hebben de mensen die zo'n lijn hebben, aan het eind van elk bericht, het wel gedaan :).
[/edit]

Laatst bewerkt:
Ik zou toch nog iets om via de compoort te kunnen gebruiken.
dat je kunt zien wat er fout in de moederboart en anders hardware fouten..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan