PC tools registry cleaner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald Baert

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2008
Hallo, iemand die mij wat wijzer maakt?
Ik gebruik wekelijks de registry clean van PC tools, afhankelijk van het PC en internet gebruik (wat sporadisch mag genoemd worden) moeten er telkens een pak "problemen" opgelost worden (zie bijlage) Na de hersteltoets gebruikt te hebben zijn deze problemen "opgelost". Ik heb nu 5 jaar deze PC en gebruik ook al die tijd de registry clean, als ik dat niet zou doen (zoals de meeste PC gebruikers vermoedelijk) dan is het register toch enorm vervuilt en de PC hopeloos traag geworden of wordt ik in de maling genomen door pc tools? dit software gebruik brengt wel geen probleem mee maar is het wel zinvol al die jaren jaarlijks mijn licentie te verlengen?

Alvast bedankt voor uw mening.

R.B

Bijlagen

• registry clean.jpg
    registry clean.jpg
    97,1 KB · Weergaven: 23
Ik ben sowieso helemaal niet zo kapot van registry cleaners. De snelheidswinst is marginaal en vaak wordt er ook te grondig opgeruimd waardoor programma's niet meer werken. Mijn tip van flip is: Installeer je pc zoals jij het wil. Zet je bestanden op een andere partitie en laat al je programma's daarnaartoe verwijzen. Dus: De standaard file location van Word, excel etc... zou ik naar de 2e partitie laten zetten. Vergeet ook je mailbestand (PST etc) op de 2e partitiie te zetten.

Dan maak ik een image van de C schijf. Eens per half jaar (of zoveel als je wilt) zet ik de verse image dan weer terug, waardoor ik altijd een snelle PC behoudt, zonder gegevens verlies. Werkt perfect!

registry clean

OK bedankt voor de hint maar een image maken doe ik bovendien ook nog, elke maal er een verandering op de PC plaatsvind (update, upgrade, nieuw programma of andere) maak ik na een registryclean, windows schijfopruim en defrag van de C en D een image met Ghost12 naar een externe disk. (heeft mij trouwens al 4 maal uit de puree geholpen) Dus ik kan wel zegen dat om de 2 à 3 maanden een nieuwe image wordt gemaakt.

Groeten,

R. Baert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan